Nyilvános Facebook- és Instagram-posztokat használt a Meta, hogy az új MI-jének bizonyos részeit betanítsa. A privát üzeneteinket és posztjainkat ugyanakkor nem vette figyelembe a rendszer – számolt be róla a Reutersnek a vállalat egyik bennfentese. Nick Clegg, a Meta globális ügyekért felelős elnöke szerint a továbbiakban is törekednek erre.

Ellenpéldaként hozta fel a LinkedInt, amelynek tartalmát a Meta adatvédelmi aggályok miatt nem használja.

Clegg ezt azért jegyezte meg, mert korábban a Meta, az OpenAI és az Alphabet is kritikát kapott, amiért az internetről engedély nélkül származó információkat használnak fel mesterséges intelligenciamodelljeik képzéséhez, amelyek hatalmas mennyiségű adatot nyelnek el az információk összegzése és képek generálása érdekében.

A vállalatoknak mérlegelniük kell, hogy a folyamat során felszívott magán- és szerzői jogvédelem alatt álló adatokat, melyek a mesterséges intelligencia reprodukálhat, hogyan kezeljék. 

A Meta fogyasztóbarát MI-modelljét a múlt héten mutatta be Mark Zuckerberg a vállalat éves konferenciáján. A modell képes lesz szöveget, hangot és képeket generálni.

Az idei esemény beszédtémája a mesterséges intelligencia volt, ami azért érdekes, mert a korábbi eseményeken a kiterjesztetett és a virtuális valóságra összpontosított a cég.

Itt a mesterséges intelligencia legnagyobb nyertese

Nagy szárnyalás volt idén a tőzsdéken, de volt egy kiemelkedő részvény, amely nem csak többszörösére emelkedett, de be is rontott az ezermilliárdos cégek igencsak szűkös elit klubjába.
Bővebben--->