A Renault 1,94 millió járművet adott el a június végével záródott idei fél évben, ami 6,7 százalék csökkenés a tavalyi 2,08 millióhoz képest. Az idei első hat hónapban a globális járműeladás nagyobb mértékben, 7,1 százalékkal zsugorodott.
A Renault márkából az eladás 11,5 százalékkal esett az első fél évben, amikor viszont a cégcsoporthoz tartozó olcsóbb kategóriájú Dacia eladása 4,5 százalékkal nőtt, az orosz Ladáé pedig 6,8 százalékkal bővült.
A cégcsoport értékesítése stagnált az első hat hónapban az amúgy zsugorodó európai piacon. Az Afrikát, a Közel-Keletet és Indiát magába foglaló térségben 27,7 százalékkal esett az értékesítés elsősorban azért, mert az amerikai szankciók miatt kényszerűségből el kellett hagyni az iráni piacot tavaly. Az eurázsiai övezetben, benne Oroszországgal az eladás 5,2 százalékkal esett, az amerikai kontinensen pedig 3,9 százalékkal zsugorodott.
A Renault a helyzet javulását várja a második fél évben az új Clio és a Zoe elektromos autók frissített változatának értékesítésétől.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje