A csütörtökön közösen tett bejelentésük szerint a két autógyár hosszú távú együttműködésre lép az önvezető járműelektronikai fejlesztésében azzal a céllal, hogy a több milliárd eurós költségek megosztásával a következő évtized elejére már kereskedelmileg éretté tehessék a technológiát - írja az MTI.
Erőik egyesítése annál is inkább sürgetővé vált számukra, mivel iparági szakértők szerint a Google járműelektronikai fejlesztéssel foglalkozó leányvállalata, a Waymo már némi előnyre tett szert a technológiában.
Kapcsolódó
A BMW és a Daimler "az innovációs ciklust lerövidítő rugalmas technológiai platformot" kíván létrehozni. A kooperáció első fázisában vezetői felügyelet mellett az autópályákon önállóan közlekedni képes járművek kifejlesztését tűzték ki célul.
Az együttműködés nyitva áll további résztvevők csatlakozása előtt.
A megállapodással párhuzamosan mindkét cég folytatja a járműelektronikai fejlesztésben már más cégekkel korábban kialakított kooperációt. A Daimler a Bosch autóipari beszállítóval, a BMW pedig az Intel félvezetőáramkör-gyártóval folytat járműelektronikai együttműködést.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Megtalálta a parajdi katasztrófa felelőseit a román miniszter, mindenkit meglepett vele
Fejvesztve menekülnek a turisták, kitört az Etna

Orbán Viktor: Fel kell készülnünk a legrosszabbra

Elfogták Jeszenszky Géza támadóját, állítása szerint azt sem tudta kire sújtott le
Eddig ömlött a pénz Varsóba, most menekül a tőke – mi történt a lengyel tőzsdén?

Meghökkentő fordulat a kutakon, keddtől változik a benzin ár

Fordulat a háborúban? Moszkva terrort emlegetett, majd elbukta légiereje jelentős részét

Lecsapott az új Covid, fertőz, mint a pestis, intézkedett a WHO

Budapest-saga: záporoznak a reakciók, amint veszélybe került Karácsony legféltettebb kincse
