A csütörtökön közösen tett bejelentésük szerint a két autógyár hosszú távú együttműködésre lép az önvezető járműelektronikai fejlesztésében azzal a céllal, hogy a több milliárd eurós költségek megosztásával a következő évtized elejére már kereskedelmileg éretté tehessék a technológiát - írja az MTI.
Erőik egyesítése annál is inkább sürgetővé vált számukra, mivel iparági szakértők szerint a Google járműelektronikai fejlesztéssel foglalkozó leányvállalata, a Waymo már némi előnyre tett szert a technológiában.
Kapcsolódó
A BMW és a Daimler "az innovációs ciklust lerövidítő rugalmas technológiai platformot" kíván létrehozni. A kooperáció első fázisában vezetői felügyelet mellett az autópályákon önállóan közlekedni képes járművek kifejlesztését tűzték ki célul.
Az együttműködés nyitva áll további résztvevők csatlakozása előtt.
A megállapodással párhuzamosan mindkét cég folytatja a járműelektronikai fejlesztésben már más cégekkel korábban kialakított kooperációt. A Daimler a Bosch autóipari beszállítóval, a BMW pedig az Intel félvezetőáramkör-gyártóval folytat járműelektronikai együttműködést.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Citromsárga és narancssárga riasztás: nagy területen tombolhat a vihar

A műholdképek már a neten, elmarad a kormányinfó – Orbán Viktor ma lép az ügyben

Vészriadót küldene a kormány a mobilokra: jön a nemzeti riasztórendszer

Hiába a küzdelem: elúszott a pulykapénz és a nyugdíjasok juttatása is a patinás magyar vállalatnál

Csányi Péter megszólalt a hitelekről, fordulat jöhet?

Szabadlábra kerülhet az óbudai polgármester

Az életével játszik, ha ilyet iszik Törökországban

Gyermekvállalási válság: Taylor Swift lehet a demográfiai fordulat kulcsa

Viszik az elektromost, mint a cukrot: még sosem adtak ki ennyi zöld rendszámot
