A vizsgálat során közel 500 - főként ruházati cikkeket, cipőket, bútorokat, háztartási cikkeket és elektromos készülékeket értékesítő - webshopot vizsgált 27 uniós tagország fogyasztóvédelmi hatósága.
A bizottság emlékeztetett arra, hogy a fogyasztók jogairól szóló uniós irányelv értelmében online vásárlás esetén minden fogyasztónak joga van ahhoz, hogy egyértelmű, helytálló és közérthető tájékoztatást kapjon a kiszállítás módjáról, az elállási jogról és a termékhiba esetén igénybe vehető jogi garanciákról.
A vizsgált honlapok esetében - amelyek kapcsán a hatóságok további ellenőrzést látnak szükségesnek - azt állapították meg, hogy közel 50 százalékuk nem adott egyértelmű tájékoztatást a termékek visszaküldésére vonatkozó határidőről.
Több mint 20 százalékuk nem tüntette fel kezdettől fogva a teljes árat, és 33 százaléknál több nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy legalább kétéves szavatossági idő illeti meg őket, amely alatt a kereskedőnek meg kell javíttatnia, vagy ki kell cserélnie a terméket, ha az már az átvétel időpontjában hibás volt, illetve vissza kell térítenie a fogyasztónak a vételárat.
Legolvasottabb
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Brutális támadás a vonaton: külföldi fiatal ütötte meg a magyar kalauznőt
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Durva jelenetek az utcán: Pitbullját uszította a rendőrökre, majd ököllel is nekik ment – felkavaró videó
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot