Dietrich Möller, a Siemens oroszországi és közép-ázsiai elnöke a TASZSZ-szal közölte, hogy a Német Kezdeményezés konzorcium kész a kínaiakkal közösen részt venni a Moszkva-Kazany szuperexpressz finanszírozásában, különös tekintettel a gördülő elemekre, a jelző- és biztonsági berendezésekre, és a Sinarával öt éve működő urali vegyesvállalata (Ural Locomotives) gyártaná ezeket. Möller nem zárta ki egy háromoldalú együttműködés létrehozását sem a kínai CRCC-vel.
A Moszkva-Kazany szuperexpressz teljes hossza 770 kilométer lesz, amelyen a szerelvények óránként 350-400 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak, így az utazási idő a jelenlegi 14 óráról 3-3,5 órára rövidülne. A projekt teljes költségét 1068 ezer milliárd rubelre (16,9 milliárd dollár) becsülik.
Ez azonban csupán a kezdete egy sokkal ambiciózusabb vonalnak - a kazanyit meghosszabbítva hoznák létre a Moszkvát Pekinggel összekötő vasúti járatot, amelynek hossza 7769 kilométer lesz, az utazási idő a jelenlegi 1304 óra helyett 32,8 óra, utasforgalma pedig évente eléri a 195 millió főt.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
EU-csúcs: nem nyúltak a befagyasztott orosz vagyonhoz, hitelből segítik Ukrajnát
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi