November 11. a szinglik napja - ezt kínai egyetemisták találták ki még a kilencvenes években amolyan anti-Valentin napként. Az ötlet azonban Kínában egészen elképesztő vásárlási őrületté vált azóta. Erre a lehetőségre az Alibaba, a világ legnagyobbá vált kínai webáruháza is ráugrott.
A szinglik napja mára a világ legnagyobb online vásárlási murijává vált. A kínai e-kereskelemi cég közlése szerint az idei évi szinglik napján mindössze 3 perc (!) kellett ahhoz, hogy a vásárlások értéke elérje a 10 milliárd jüant (1,5 milliárd dollárt) és kevesebb mint hat perc alatt közel duplájára, 19,1 milliárd jüanra nőtt a forgalom - írja a Fortune. Ez így már meghaladja a 2012-es év egész napos szinglik napi forgalmát.
A kínaiaknál a szinglik napja mára egy olyan 24 órás vásárlási őrületté vált, ami az USA fekete pénteki (Black Friday) és kiber hétfői (Cyber Monday) eladásait együttvéve is felülmúlja, és alkalmassá vált arra, hogy kínai fogyasztói barométerként lehessen használni.
Az Alibaba a tavalyi évben 17,7 milliárd dollárnyi terméket adott el az online áruházában a szinglik napján. A vállalat társalapítója és alelnöke, Joseph Tsai az eseményt úgy jellemezte, hogy "a szinglik napján a vásárlás sport, szórakozás".
Az Alibaba részvényeinek értéke a tavalyi év hasonló időszakához képest több mint duplájára emelkedtek, a vállalat piaci értéke pedig 475 milliárd dollár körül mozog.
(Fotó: AFP)
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben