2009-ben egyszer már sikertelenül próbálkoztak a privatizációjával, akkoriban 5 milliárd koronát szerettek volna kapni a légitársaságért, ám ez irreális elvárás volt, ráadásul mindössze egy jelentkező akadt.
Azóta a CSA komoly karcsúsításon esett át, feldarabolták, számos leánytársaságot kiszerveztek belőle, ezért becslések szerint az értéke alig 150 millió koronára (kb. 1,65 milliárd forint) tehető.
Csütörtök folyamán mintegy 50 potenciális érdeklődőnek, a világ vezető nemzetközi légitársaságainak küldték szét az ajánlatot, az érdeklődőknek november végéig kellene visszajelezniük. "A stratégiai beruházónak tapasztalt és megbízható légi szállítónak kell lennie, emellett az IATA (a légi fuvarozók nemzetközi szövetsége) tagjának, amelyik képes hosszabb távon finanszírozni és fejleszteni a CSA-t. Továbbá segítenie kell a prágai Ruzyne repülőtér fejlesztését is" - közölte Ondrej Jakob, a cseh közlekedési minisztérium szóvivője. "Nincs értelme tovább várni az eladással, ám az ebből befolyó bevételek érdemben nem javítják az állami költségvetést. De nem is az esetleges bevétel a fontos, hanem a prágai légikikötő további bővítése" - vélekedett Jan Procházka, a Cyrrus társaság elemzője.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk