A kényszer üzemszünetet február 26-tól rendelték el, a termelés a tervek szerint március 10-én indul újra. Az egész világon hiánycikk lett a félvezető, miután kereslete jelentősen megugrott. A világon ugyanis erőteljesen nőtt a számítógépek és mobiltelefonok iránti kereslet, amelyekhez szintén félvezetőket használnak, akárcsak a járműgyártásban.
Február elején a másik romániai járműgyár, a Dacia is kénytelen volt leállítani a termelést öt napra ugyanebből az okból.
Kapcsolódó
Januárban 10,71 százalékkal csökkent Romániában a járműgyártás. A Ford és a Dacia együtt 38 431 járművet állított elő, míg a tavalyi azonos időszakban még 43 043-at. Ebből 19 809 autót a Dacia, míg 18 622-őt a Ford szerelt össze.
Tavaly egész évben 10,67 százalékkal csökkent a román járműgyártás, miután a Dacia és a Ford összesen 438 107 járművet gyártott dél-romániai üzemeiben.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Krízisben a kutatók: rosszabb a helyzet, mint gondolták
A 2025-ös lakáspiac is jól mutatja, hogy két világ lakozik Magyarországon