A szeptembertől hatályos döntést azzal indokolták, hogy a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbbi adatai szerint november 1,2 százalékkal mérséklődött a légiáru-forgalom, és később sem várható gyors fellendülés, ezért az igény is mérséklődik a teherszállítók iránt.
A Boeing eddig havi 1,3 darabot gyártott a típusból, ezt csökkenti havi 0,5-re, emiatt 569 milliós többletköltség merül fel a harmadik negyedévi könyvelésben.
A 747-es 1970-ben állt szolgálatba az azóta megszűnt Pan American légitársaságnál, és eddig 1500 darab készült belőle. A négy hajtóműves gép viszont az utóbbi időben veszít népszerűségéből, mert a légitársaságok hatékonyabban üzemeltethető, két hajtóműves gépeket vásárolnak inkább.
A Boeing múlt héten közölte, hogy 2015-ben 18 darabot adtak át üzemeltetésre a legújabb 747-8-as típusból, és mindössze kettőre kaptak megrendelést.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Lázár Jánosnak hamarabb jött a Jézuska, százmilliárdokat költhet el 2030-ig: ha nincs hitel, nincs MÁV?
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni