A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) hétfőn közölte: éves összevetésben 2 százalékkal kevesebb, 2,31 millió új autó került ki a forgalomba tavaly. Ennél gyengébb adatot utoljára 2013-ban mértek.
Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után már a harmadik egymást követő évben csökkent az új autók értékesítése tavaly. 2016-ban még 2,69 millió új autót vásároltak a fogyasztók.
Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója rámutatott: minden kétséget kizáróan továbbra is nagyon gyenge a nagy értékű termékek iránti kereslet Nagy-Britanniában.
Az autógyártó- és kereskedő ágazatot továbbra is a brexit aggasztja leginkább - mondta Hawes, hozzátéve, hogy 10 százalékos vámtarifa terhelheti az autók exportját és importját 2021-től, ha a brit kormány és az Európai Unió nem tudja megkötni a brexit utáni kereskedelmet szabályozó megállapodást.
Ilyen magas vámteher mellett egy sor autó gyártása gazdaságtalanná válna Nagy-Britanniában, és emiatt a kockázat miatt számos autógyártó felfüggesztette beruházásait.
Az autógyártás adja a brit feldolgozóipar 9 százalékát, az exportnak pedig a 14 százalékát, az ágazatban dolgozók száma megközelíti a 168 ezret.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Ilyen sem volt még, norovírus után nyomoz a rendőrség
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Nagy karácsonyi bevásárlói kisokos: megmutatjuk, hol mit érdemes megvenni
Putyin már tudja, hogyan lehet akkora béke, amekkora még sohasem volt