A pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia és a nagyszombati PSA Peugeot Citroën termelése 2017-ben elérte az 1,025 millió gépkocsit, ami körülbelül 15 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál. Ezer főre számítva Szlovákiában tavaly 189 autót gyártottak, amivel az ország jelentős fölénnyel világelsőnek számít - büszkélkedett a pozsonyi Új Szó. A második helyen Csehország áll 127, a harmadikon Németország 74 autóval.
Mindez egyelőre csak a Szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) előrejelzése, a pontos számok csak azután lesznek ismertek, hogy a VW pozsonyi gyára március végén nyilvánosságra hozza gyártási adatait.
A ZAP képviselői szerint 2018 kulcsfontosságú lesz a szlovák autóipar életében. Nem azért, mert nem sikerül egymillió autónál többet gyártani - a Jaguar Land Rover nyitrai gyárának megnyitása után jobb eredmények várhatók az ideinél. A gond az lehet, ha az ország nem lesz képes több alkalmazottat biztosítani az autóiparnak.
Már most sok olyan beszállító cég van, amely a hazai munkaerőhiány miatt nem telepíti át Szlovákiába termelését. A ZAP szerint a kormánynak mielőbb könnyítenie kellene a nem uniós országokból származó dolgozók alkalmazásának feltételein.
A nyitókép forrása: Pixabay.com
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.
Legolvasottabb
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Csőd, jogállam, handabanda: puskaporos hangulatban vitáztak Budapest büdzséjéről
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni