A 12 800 kilométeres autópálya-hálózat után az elsőrendű főutak csaknem 40 000 kilométeres hálózatát is teljes egészében díjfizetési kötelezettség alá vonják. A kiterjesztéstől évi 2 milliárd euró plusz bevételt várnak, ezt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják a törvényhozás elé terjesztett jogszabálytervezet szerint, amelynek elfogadása biztosra vehető.
Átalakítják a díjfizetési rendszert is, az alacsony károsanyag-kibocsátású tehergépjárművek kedvezményt kapnak, a magas károsanyag-kibocsátású teherautók, kamionok után pedig többet kell majd fizetni.
Az autópálya-hálózat használatáért 12 tonna megengedett össztömeg felett már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi elsőrendű főutat is fizetőssé tettek. Tavaly 7,5 tonna össztömegre csökkentették a díjfizetési határt, és 1000 kilométerrel növelték a fizetős szakaszok hosszát a főútvonal-hálózatban.
A tervek szerint 2017 végén megvizsgálják, hogy érdemes-e a kisteherautókra - a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre - és a buszokra is kivetni az úthasználati díjat.
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Orbán Viktor: Mi nem gyorsítópályát keresünk a háborúba, hanem kijáratot a békéhez
Reklámozni kell a sírhelyeket, annyira nem kell senkinek
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Kinyílt az Epstein-mappa, sokan akarnak most a föld alá bújni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!