Technikailag lehetséges, de a Skóciát Észak-Írországgal összekötő alagút megépítése legalább 209 milliárd, míg a híd megépítése 335 milliárd fontba kerülne a két országnak, hiszen a kettő közötti távolság nagyjából 20 kilométer - írja a BBC.
Az alagút ötlete egyébként már 150 éve is felmerült és az elvégzett felülvizsgálatok szerint meggyőző gazdasági hatásai lennének.
A két országot összekötő híd lenne egyébként az eddig megépített leghosszabb szakasz, az alagút pedig a valaha épített leghosszabb tenger alatti alagút. Biztonsági megfontolások miatt viszont az átkelőt csak vasúti használatra lehetne használni.
A Skandináviában és Kínában is alkalmazott, mesterséges szigeteket magában foglaló híd-alagút kombináció az Ír tenger mélysége és más tényezők miatt azonban nem lehetséges - írja a lap.
A becslések szerint, ha az átkelőn közlekedő vasút részben helyettesítené az országok közötti repülőjáratokat, akkor a szén-dioxid-kibocsátás költségei körülbelül 42-61 év alatt, az alagúté pedig 15-24 év alatt térülne meg.
Az Észak-Írországból érkező áruszállítmányok nagy része egyébként a skót Cairnryan kikötőjébe érkezik, ahonnan a kamionoknak akár 160 kilométert is kell utazniuk egy egysávos szakaszon, míg elérik az autópályát, ezért Grant Shapps brit közlekedési miniszter szerint a híd megépítése "nagyon jó hír" lenne.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Nagy bejelentést tett a 4iG: a világ egyik legnagyobb védelmi technológiai gyártójával kötöttek megállapodást
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Földönkívüli űrhajó közelít? A Nap felé mutató csóva felkavarta a csillagászokat
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról