Hiába találkozhattunk a ruházati boltokban akár 50 százalékos leárazásokkal is, a KSH adatai szerint decemberhez képest csak 2,9 százalékkal csökkent ennek a termékkörnek az ára - írja a Világgazdaság a statisztikai adatgyűjtés rejtelmeit firtató cikkében.
Az egyik magyarázat az lehet, hogy a statisztikai hivatal munkatársainak hónapról hónapra ugyanazoknak a termékeknek az árát kell figyelemmel kísérniük, ezért ha éppen nem ezeket értékelik le, akkor kisebb árváltozást regisztrálnak a reklámokban szereplő arányoknál.
A másik ok abban keresendő, hogy a megfigyelt termékek több mint fele nem szezonális ruházati cikk, márpedig a boltok a nyár és a tél közepén-végén jellemzően a szezonális ruházati cikkeket árazzák le.
A fotó forrása: Katona Vanda/Napi
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Bemondták a tíz százalékos áremelést - Gazdasági kényszer nyomasztja a burkolókat is

Tizezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Invázió Budapesten: de ez még csak a kezdet

Az 1 százalékos felajánlások tizedét „kiveszik” a civilek zsebéből

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége

Még most vegyen kedvenc kávéjából, hamarosan emelkedik az ára

Éles lőszerekkel provokál Kína, gépeket kellett eltéríteni – az amerikai nukleáris ernyő szerepe felértékelődik
