Kevésnek bizonyult a Volán-szakmában a 2017-2019 évre aláírt bérmegállapodás, az összességében átlagosan 30 százalékos bérfejlesztés - írta közleményében a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ).
Az aláíró szakszervezetek 2017-ben úgy ítélték meg, hogy ez egy vállalható megállapodás, amely a korábbi évekhez képest jelentős jövedelemnövekedést eredményez. Ezt most sem gondoljuk másképp - mondta Baranyai Zoltán, a KKSZ elnöke, aki szerint időközben kiderült, hogy az akkor kialkudott béremelés mégsem hozta meg a szakmában a várt eredményt, vagyis, semmit nem javított az aggasztó létszámhiányon.
Kapcsolódó
"Sajnos, az autóbuszvezetők mellett a karbantartók közül is egyre többen hagyják el a szakmát. A szakszervezetek egymástól függetlenül folyamatosan erre az egyre romló folyamatra figyelmeztettek" - emlékeztet az elnök.
A KKSZ-nél feltételezik, hogy az államot, mint tulajdonost képviselő kormány számára is fontos a munkavállalók megőrzésén túl a közösségi közlekedés színvonalának megtartása, a munkakörülmények jobbítása, s a jövedelmek javítása. Ebben most úgy látszik, tévedtünk - vélte Baranyai, aki szerint az önfeláldozó, nehéz munkát végző volánosok a jövőben sem úgy tekintenek a hivatásukra, mint ahogy rájuk tekintettek 2019-ben. A szakszervezet reméli, a szakmát elhagyók számának növekedése nem sodorja még nagyobb veszélybe a szolgáltatás ellátását.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Itt az újabb balatoni jégpálya