A tíz szóló és tizenegy csuklós Solaris-Skoda trolibusz sikeresen teljesítette a tesztüzemet és az utasok nélküli próbafutást, így ettől a héttől ütemezetten forgalomba állnak a fővárosban. A légkondicionálóval is felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket.
Jelenleg a főváros útjain 36 ilyen gyártmányú és típusú, de korábbi generációból származó jármű közlekedik. A trolik legalább négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot - áll a közleményben.
Kapcsolódó
Az összes új járművet kamerákkal szerelték fel, ami növeli az utasok biztonságát és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében vagy az elkövetők azonosításában.
A "Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés" a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió 3,891 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó több mint 3,9 milliárd forint.
Legolvasottabb
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Így fognak össze a csomagautomatások, erre még nem volt példa
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Visszatérnek az éves bérletek, a diákoknak fillérekbe kerül
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Orbán Viktor ennek nem fog örülni: ekkor csatlakozhat Ukrajna az Európai Unióhoz
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat