A Magyar Posta 2015. január elsejétől kötelezővé tette a postai QR-kód feltüntetését a teljes megszemélyesítésű, gépi kitöltésű csekkeken. A Magyar Posta ezzel egy korszerű, innovatív, és a befizető ügyfelek számára kényelmes, készpénzkímélő fizetési megoldást vezetett be, amely a bankszámla-tulajdonos ügyfeleknek is kedvező - írja a társaság közleménye.

Január és március között 60 százalékkal nőtt az alkalmazást használó ügyfelek száma, és egyre több olyan ügyfél van, aki már nem csak egy, hanem több csekket fizet be a szolgáltatás igénybevételével. Egy csekken átlagosan 10.000 forintot fizettek be.

Forrás: Magyar Posta

Tudnivalók a postai iCsekk szolgáltatásról

  • Az iCsekk alkalmazás telepítését követően regisztrálni szükséges a rendszerben.
  • Az alkalmazás a "Számlakód beolvasás" menüpont indításával teszi lehetővé a Bizonylaton elhelyezett Postai kód (QR kód) beolvasását, az alkalmazást futtató telefonban lévő kamera segítségével.
  • A fizetés teljesítéséhez szükséges adatok a Postai kód (QR kód) beolvasásával kerülnek a készülékbe. Amennyiben a dekódolás sikeresen megtörténik, a mobiltelefon képernyőjén megjelennek a Bizonylat fontosabb adatai.
  • A Postai kód (QR kód) beolvasását követően lehet bankkártyás fizetés tranzakciót indítani, ez a tranzakció fut be a posta rendszereibe.
  • A tranzakciók indításához meg kell adni a bankkártya adatait. Konkrétan a 16 számjegyű kártyaszámot, a 4 számjegyű lejárati dátumot és a kártya típusától függően 3, vagy 4 számjegyű ellenőrző kódot. Amennyiben a kártyán nem található CVV/CVC kód, abban az esetben a beviteli mezőt üresen kell hagyni. (Az iCsekk alkalmazásban a tranzakciók lebonyolításához bármilyen, internetes vásárlásra alkalmas bankkártya felhasználható.) Továbbá meg kell adni az alkalmazás ügyfél által beállított saját Fizetési jelszavát (Ez nem azonos a bankkártya PIN kódjával!).
  • A tranzakciók nem a telefonszámlát, hanem a bankkártyához tartozó bankszámlát terhelik.
  • Amennyiben még kényelmesebben és gyorsabban szeretné számláit kiegyenlíteni a Befizető, úgy az iCsekk alkalmazásban biztonságosan - titkosított formában - el is mentheti adott bankkártyáinak adatait. Ebben az esetben a legközelebbi számlafizetéskor a bankkártya adatok megadása helyett már csak a korábban rögzített és megadott néven elmentett bankkártyát kell kiválasztani.
  • A tranzakcióról az ügyfél email értesítő üzenetet is kérhet, amely tartalmazza a tranzakció összes fontos adatát.
  • Minden egyes csekk befizetés külön tranzakciónak minősül.

A QR-kód beolvasással feladott csekkek többségét munkaidőn kívül és munkaszüneti napon egyenlítették ki, a nap minden órájában történt már befizetés. Ezzel a mobilos QR alapú csekkbefizetés hasonlóan népszerű, mint a Magyar Posta csekkbefizető automatái, melyeket viszont elsősorban 8-19 óra között használnak az ügyfelek.

A postai QR-kóddal történő befizetési tranzakcióért a csekkbefizető ügyfélnek a Magyar Posta - hasonlóan a postákon és a csekkbefizető automatáknál befizetett csekkekhez - nem számít fel díjat. A tranzakció bankkártyás vásárlásnak minősül. (A vásárlási tranzakcióhoz kapcsolódó, a kártyabirtokos számlavezetője által felszámított esetleges díjak és költségek a kártyabirtokost terhelik.)

Forrás: Magyar Posta

A postai QR kóddal történő csekkbefizetés a Magyar Posta üzleti mobil applikáció és az iCsekk szolgáltatáson keresztül történik, az elszámolás pedig a Posta Elszámoló Központban valósul meg.

A befizetett összeg a hagyományos csekkes befizetésekkel azonos módon érkezik meg a számlakibocsátóhoz.