Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hatósági árral érintett üzemanyagok szabadforgalomba bocsátása is tagi hozzájárulás fizetési kötelezettséggel jár - írják.
Ezt a terhet az üzemanyag-kereskedők fizetik, azonban módosíthat a piaci árú üzemanyagok árán is. A 480 forint természetesen emiatt még nem emelkedik, hiszen az egy ársapka függetlenül attól, hogy az üzemanyagár milyen tételekből (olaj, adók, finomító, szállítás, stb.) tevődik össze.
A tagi hozzájárulást készletezési díjként is szokták emlegetni, ez egy pár forintos tétel minden liter üzemanyagon,
- a benzinen 1,99
- a gázolajon 1,864 forint.
Bár ez a díj is megjelenik az üzemanyag árában, a gyakorlatban ezt az MSZKSZ tagjai, vagyis az olajvállalatok fizetik be az eladott üzemanyagok után.
A kormány még februárban döntött úgy, hogy ezt a tételt nem kell megfizetni a szervezetnek, hogy ezzel is csökkentse az üzemanyagcégek terheit. Ráadásul a döntés idejében még magasabb volt ez a díj, az július 1-jén csökkent a jelenlegi szintre.
A kormány nemrég úgy döntött, hogy az ársapka hatályát meghosszabbítja év végéig, de a tagi hozzájárulás nem volt része ennek a "csomagnak".
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Durva az ára, mégis viszik ezt a népszerű magyar gyümölcsöt

Orbán komoly csapdát állított, jöhet a B terv

Népszerű állampapír vált alacsonyabb kamatra

Ha társasházban lakik, most jól figyeljen: ezt Ön sem fogja megúszni

Erre senki nem számított: jön a sokkoló nyugdíjkorhatár egy európai országban

Merőben új lehetőségeket kínál az államkincstár

Csak a biztonság kedvéért ült fel sofőr az önvezető buszra
