Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hatósági árral érintett üzemanyagok szabadforgalomba bocsátása is tagi hozzájárulás fizetési kötelezettséggel jár - írják.
Ezt a terhet az üzemanyag-kereskedők fizetik, azonban módosíthat a piaci árú üzemanyagok árán is. A 480 forint természetesen emiatt még nem emelkedik, hiszen az egy ársapka függetlenül attól, hogy az üzemanyagár milyen tételekből (olaj, adók, finomító, szállítás, stb.) tevődik össze.
A tagi hozzájárulást készletezési díjként is szokták emlegetni, ez egy pár forintos tétel minden liter üzemanyagon,
- a benzinen 1,99
- a gázolajon 1,864 forint.
Bár ez a díj is megjelenik az üzemanyag árában, a gyakorlatban ezt az MSZKSZ tagjai, vagyis az olajvállalatok fizetik be az eladott üzemanyagok után.
A kormány még februárban döntött úgy, hogy ezt a tételt nem kell megfizetni a szervezetnek, hogy ezzel is csökkentse az üzemanyagcégek terheit. Ráadásul a döntés idejében még magasabb volt ez a díj, az július 1-jén csökkent a jelenlegi szintre.
A kormány nemrég úgy döntött, hogy az ársapka hatályát meghosszabbítja év végéig, de a tagi hozzájárulás nem volt része ennek a "csomagnak".
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Magyarellenes elnökjelölt vette át a stafétát az eltiltott Georgescutól

Eljött a paradicsom a lakáspiacon: a garzonok mellett már a házakat is viszik

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Áttörő kutatás számol be a Covid hosszú távú hatásairól

Feleszméltek a kkv-k, sorakoznak ezekért az autókért

MÁV-csoport: folytatódnak a felújítások a győri főútvonalon

Megszólal Tiborcz István, minden részlet kiderül az értékmentésről

Rászáll a NAV az otthonfelújítással csalókra

Pusztító repülőgépeket ont a Boeing: a fegyverkezési láz elérte a vállalatot
