Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hatósági árral érintett üzemanyagok szabadforgalomba bocsátása is tagi hozzájárulás fizetési kötelezettséggel jár - írják.
Ezt a terhet az üzemanyag-kereskedők fizetik, azonban módosíthat a piaci árú üzemanyagok árán is. A 480 forint természetesen emiatt még nem emelkedik, hiszen az egy ársapka függetlenül attól, hogy az üzemanyagár milyen tételekből (olaj, adók, finomító, szállítás, stb.) tevődik össze.
A tagi hozzájárulást készletezési díjként is szokták emlegetni, ez egy pár forintos tétel minden liter üzemanyagon,
- a benzinen 1,99
- a gázolajon 1,864 forint.
Bár ez a díj is megjelenik az üzemanyag árában, a gyakorlatban ezt az MSZKSZ tagjai, vagyis az olajvállalatok fizetik be az eladott üzemanyagok után.
A kormány még februárban döntött úgy, hogy ezt a tételt nem kell megfizetni a szervezetnek, hogy ezzel is csökkentse az üzemanyagcégek terheit. Ráadásul a döntés idejében még magasabb volt ez a díj, az július 1-jén csökkent a jelenlegi szintre.
A kormány nemrég úgy döntött, hogy az ársapka hatályát meghosszabbítja év végéig, de a tagi hozzájárulás nem volt része ennek a "csomagnak".
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Kinyílt az Epstein-mappa, sokan akarnak most a föld alá bújni
Ne csodálkozzon, ha dugóban áll, megteltek az autópályák
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Reklámozni kell a sírhelyeket, annyira nem kell senkinek