A közbeszerzési eljárás keretében megvalósuló eljárásban 3 milliárd 260 millió forint összértékű adósságállományát kívánja a személyszállító vasúttársaság eladni. A jelenlegi eljárásban azokat a követeléseit értékesíti a MÁV-START, melyek esetében már nem kíván saját maga eljárni az adóssal szemben, hanem a behajtást külső, profi behajtó cégre bízza.
A kiírás szerint ajánlatot az a vállalkozás tehet, mely az eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított megelőző három évben összesen legalább nettó 1 milliárd forint értékű természetes személyekkel szembeni követelést vásárolt meg. A vasúttársaság ezzel a feltétellel szeretné garantálni, hogy kizárólag olyan cégek jelentkezzenek, akik a kellő tapasztalattal és személyi állománnyal rendelkeznek a nagyszámú adós tartozásának kezeléséhez, ily módon nagy eséllyel érnek el jelentős eredményeket a behajtás területén.
Kapcsolódó
Az értékesítendő csomagban összességében 52 ezer utazáshoz kapcsolódóan 192 ezer büntetés szerepel. A követelések döntő hányada a 10 és 50 ezer forint közötti sávban mozog. A rekorder bliccelő 7,2 millió forintnyi bírsággal adósa a MÁV-START-nak, amit majd a tenderen nyertes követelésbehajtó cégnek kell megfizetnie - derül ki a MÁV közleményéből.
Az adósok közel 40 százaléka budapesti vagy főváros környéki lakos, így főleg a központi régióban lakó bliccelők számíthatnak majd a követelésbehajtó megkeresésére.
A MÁV-START maga is végez behajtási tevékenységet, de a társaság szerint a bliccelés ugyan visszaszorulóban van, 2020 első félévében még mindig tetemes összegű, mintegy 120 millió forint utólagosan befizetendő bírságot szabtak ki a jegyvizsgálók a szabálytalankodókra. Ebből a bliccelők 50 millió forintot törlesztettek már a vasúttársaságnak.
A közlemény szerint a MÁV-START munkatársai telefonhívásokkal, levélkampányokkal, SMS-ekkel szólítják fel az adósokat és ösztönzik őket együttműködésre. A követelésbehajtással foglalkozó kollégák bizonyos nagyságrendig saját hatáskörben dönthetnek részletfizetésről, halasztásról, esetleges mérséklésről, így módjukban áll az adósok számára egyedi fizetési konstrukciókat kidolgozni.
A vasúttársaság ugyanakkor kiemeli: a fizetést megtagadó, a fizetési megállapodásban foglaltakat be nem tartó utassal szemben jogi eszközökkel lép fel a vasúttársaság. Az együttműködést megtagadók fizetési meghagyást kapnak, végső esetben pedig végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlan vagyonukat, a jogi eljárás jelentős költségei pedig szintén az adóst terhelik.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Az orosz katonai hírszerzést sejtik az IKEA felgyújtása mögött

A Pepsi 2 milliárd dollárért bekebelez egy üdítőmárkát, kilőttek a részvényei
Tömegével pusztul a Balaton legértékesebb hala – megvan a felelőse

Újabb rossz hír: ez biztosan nem hiányzott a németeknek
Alattomos módszert használtak a szombati tüntetésen, petíció is indult ellene

Közeleg a béke: halál fia, aki visszatér a szülőföldjére

A szegedi mellett egy másik üzemet is építhet a BYD

Beütött a Trump-féle realitás, de most máshonnan jöhet a megrázkódtatás

Nagy Márton rossz híre: márciusban nem megy 9 százalék alá az élelmiszer-infláció
