A közbeszerzési eljárás keretében megvalósuló eljárásban 3 milliárd 260 millió forint összértékű adósságállományát kívánja a személyszállító vasúttársaság eladni. A jelenlegi eljárásban azokat a követeléseit értékesíti a MÁV-START, melyek esetében már nem kíván saját maga eljárni az adóssal szemben, hanem a behajtást külső, profi behajtó cégre bízza.
A kiírás szerint ajánlatot az a vállalkozás tehet, mely az eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított megelőző három évben összesen legalább nettó 1 milliárd forint értékű természetes személyekkel szembeni követelést vásárolt meg. A vasúttársaság ezzel a feltétellel szeretné garantálni, hogy kizárólag olyan cégek jelentkezzenek, akik a kellő tapasztalattal és személyi állománnyal rendelkeznek a nagyszámú adós tartozásának kezeléséhez, ily módon nagy eséllyel érnek el jelentős eredményeket a behajtás területén.
Kapcsolódó
Az értékesítendő csomagban összességében 52 ezer utazáshoz kapcsolódóan 192 ezer büntetés szerepel. A követelések döntő hányada a 10 és 50 ezer forint közötti sávban mozog. A rekorder bliccelő 7,2 millió forintnyi bírsággal adósa a MÁV-START-nak, amit majd a tenderen nyertes követelésbehajtó cégnek kell megfizetnie - derül ki a MÁV közleményéből.
Az adósok közel 40 százaléka budapesti vagy főváros környéki lakos, így főleg a központi régióban lakó bliccelők számíthatnak majd a követelésbehajtó megkeresésére.
A MÁV-START maga is végez behajtási tevékenységet, de a társaság szerint a bliccelés ugyan visszaszorulóban van, 2020 első félévében még mindig tetemes összegű, mintegy 120 millió forint utólagosan befizetendő bírságot szabtak ki a jegyvizsgálók a szabálytalankodókra. Ebből a bliccelők 50 millió forintot törlesztettek már a vasúttársaságnak.
A közlemény szerint a MÁV-START munkatársai telefonhívásokkal, levélkampányokkal, SMS-ekkel szólítják fel az adósokat és ösztönzik őket együttműködésre. A követelésbehajtással foglalkozó kollégák bizonyos nagyságrendig saját hatáskörben dönthetnek részletfizetésről, halasztásról, esetleges mérséklésről, így módjukban áll az adósok számára egyedi fizetési konstrukciókat kidolgozni.
A vasúttársaság ugyanakkor kiemeli: a fizetést megtagadó, a fizetési megállapodásban foglaltakat be nem tartó utassal szemben jogi eszközökkel lép fel a vasúttársaság. Az együttműködést megtagadók fizetési meghagyást kapnak, végső esetben pedig végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlan vagyonukat, a jogi eljárás jelentős költségei pedig szintén az adóst terhelik.
Legolvasottabb
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
A forint további erősödésére nem, de a gazdasági növekedés átmeneti felgyorsulására számítanak
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt