A vállalkozás 2011. január 1. és 2012. szeptember 28. között a ThermoShield festékcsalád népszerűsítése során azt állította, hogy a termék használatával véglegesen megszüntethető a penészesedés, fűtési költségcsökkentés érhető el és megoldást nyújt a házi por problémájára is, így megszüntethető az allergia. A vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten a fenti problémákra keresnek megoldást - írta közleményében a GVH.
A ThermoShield festékcsaládot forgalmazó vállalkozás a vizsgálat során nem tudott benyújtani olyan bizonyítékot, amely igazolta volna a termék használatával elérhető eredményeket. A bizonyítékok (tanulmányok, cikkek, vizsgálati jegyzőkönyvek)
csupán azt támasztották alá, hogy a ThermoShild termékek csökkentik a penész kialakulásának esélyét, de teljesen nem szüntetik meg azt, valamint, hogy alkalmasak az energia-megtakarításra és a környezeti hatásokkal szembeni védekezésre.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Czinege és Fiai Kft. a ThermoShild népszerűsítése során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 1 750 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a közel két éven át zajló kampánnyal nagy számú fogyasztót értek el.
Legolvasottabb
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Vége a prémium adta kényelemnek: durván bekeményít a YouTube a családoknak
Örömhír érkezett, eltörölhetik a nyolc órás munkaidőt
Betegséglavina zúdult az országra: tömegek dőlnek ki
Bokros Lajos megszólalt: beállt a Tisza-csomag mögé, megpiszkálná a nyugdíjkorhatárt és az adókat is
Ha ez megtörténik, vége lehet az árrésstopnak