Több alkalommal is akadtak problémák a négyes metró peronvédelmi biztonsági rendszerével, de ezek korábban javarészt csak egy-egy megállót érintettek - írja a Népszava. November utolsó hetében azonban több mint egy órán keresztül az egész vonal forgalmát le kellett állítani az automatika meghibásodása, valamint az ilyenkor kötelezően betartandó biztonsági protokoll miatt.
A négyes vonalon vezető nélküli kocsik közlekednek. Ilyen vonal már számos helyen létezik a világon, de többségüknél biztonsági üveg-, illetve műanyagfal választja el fizikailag a pályát az utasoktól, amely csak akkor nyílik meg, amikor a szerelvény megállt és kinyíltak az ajtók. Ennek kialakítása drága, így a magyar vonal építésekor az olcsóbb peronvédelmi automatika mellett döntöttek. Ebben az esetben a pálya teljes vonalát radarok figyelik és a rendszer azonnal lekapcsolja az áramellátást, valamint megállítja a közeledő szerelvényt, ha nagyobb tárgy, esetleg ember esik a pályára.
- A rendszernek azonban van egy holttere, így nem jelent száz százalékos biztonságot, ráadásul magas a meghibásodási arány. Ezért mi a kezdetektől aggályosnak tartottuk - jelentette ki Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. A BKV a Népszava kérdésére azt válaszolta, hogy a meghibásodás nem veszélyezteti az utasok biztonságát.
Legolvasottabb
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
A szakértők szerint a nagy őrület után jövőre magához térhet a lakáspiac
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk