A GVH szerdai közleménye megengedhetetlen pszichés nyomásnak nevezi, hogy a 10 százalék mindig hozzáadódik a fizetendő összeghez, ha a vásárló azt nem módosítja.
Az indoklás szerint a fogyasztói döntés korlátozása az elvárásként megjelenő borravaló, hiszen annak fizetéséről ilyenkor a gép dönt. A zaj, a tömeg, az időnyomás és a kommunikációs nehézségek miatt mindez a fesztiválokon és a vendéglátóhelyeken kiváltképp igaz - tették hozzá.
A bírság mértékét növelte, hogy a szolgáltatás újszerű, a gyakorlat pedig széles fogyasztói kört érinthetett éveken keresztül. Enyhítő körülményként értékelték ugyanakkor, hogy a HelloPay Zrt. intézkedett a kifogásolt gyakorlat módosításáról, és tájékoztatásokat tett közzé a termináljai működéséről. Utóbbiak hatékonysága ugyanakkor nem ismeretes - olvasható a közleményben.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Bekebelezték a Financial Times-listás tanácsadócéget
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
