A belső schengeni határokon át elsősorban Ausztria és Szlovákia felől érkeznek Magyarországra az Európai Unióban megengedett 11,5 tonnánál nagyobb tengely- és 40 tonnánál nagyobb össztömegű közúti áruszállító járművek, - írta az MTI a VG-re hivatkozva.
A Magyar Közút (MK) 22 helyen 32 mérőállomást működtet és továbbiakat is telepít, a tranzitútvonalak lefedettsége csaknem 100 százalékos. Az útburkolat alá épített berendezéseken évente 3,5 millió kamion halad át. A gyanúsakat félreterelik, megmérik és szükség esetén tájékoztatják az adóhatóságot vagy a rendőrséget, mert a Magyar Közút nem szedhet bírságot.
A túlsúlyos, valamint a túlméretes szállítmányok legális közlekedtetéséhez tavaly 130 ezer engedélyt adott ki a cég, az ezért kiszámlázott 1,1 milliárd forint eljárási költséget a saját működésére fordíthatja.
Három okból kell szabályozni a túlsúlyos járművek közlekedését: az úthálózat állagának megóvása, a versenysemlegesség fenntartása és a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében - mondta a lapnak Szerencsi Gábor, a Magyar Közút igazgatója.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Kennedy már megint életekkel szórakozik, újabb kötelező oltást iktatott ki
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk az autósoknak, ha autópályára merészkednek
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek