A fejlesztési specifikációban elismerik: "a megújult járműállomány eddigi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok alapján a kényszerszellőzés (...) kevéssé bizonyult hatékonynak a nyári hőségben" - idézi a portál a kiírást.
A vezérkocsik utasterében hét, a közbülső kocsik utasterében nyolc ventilátor keringteti a levegőt. Ezt a rendszert a ventilátorok jelenlegi kivezérelt fordulatszámának növelésével tennék hatékonyabbá, ez azonban zajterheléssel jár. Ezért a fejlesztés során azt is meg kell valósítani, hogy ha a szerelvény az állomáson van, a vonatvezérlő rendszer jelzése alapján automatikusan az eredeti szintre csökkenjen a fordulatszám. Szükség esetén pedig (például téli üzemben) az átalakított vezérlésnek kiiktathatónak kell lennie.
A BKV egy kocsira már telepített kísérleti prototípus vezérlést, amit sikeresen tesztelt. A közbeszerzés nyertesének ezt tartós üzemre kell átterveznie, és 1299 darabban legyártania, a beépítést a BKV fogja elvégezni.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Orbán Viktor: Ha nincs Fidesz, nincs party
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Egy hét múlva már senkinek sem lesz TB kiskönyve, ezt kell tenni
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Viszlát TV, helló streaming: a YouTube-ra költözik az Oscar-gála
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump