A MAKSZ az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében emlékeztet: a jogszabálytervezet alapján a kormány eltörölné a bónuszrendszert, a médiaügynökségek pedig munkájukért egységesen a közzétételi díjak (a megjelenések árának) 15 százalékát kapnák a hirdetőktől. A szövetség hangsúlyozza, hogy a "hatósági árképzés" versenyellenes, nem engedi meg a feladatok mennyisége, minősége alapján differenciált ügynökségi árképzést vagy a teljesítmény alapú díjazást.
A szövetség szerint a javaslat értelmében mind a média-, mind a hirdetői oldalra újabb jelentős költségek és kezelhetetlen adminisztrációs terhek hárulnak és a piacon működő médiaügynökségek ellehetetlenülhetnek. Adminisztratív és kapacitási okok miatt pedig sokkal kevesebb médiatulajdonos tud majd szerződést kötni a hirdetőkkel, nő a piaci koncentráció, sok kisebb médium elveszítheti reklámbevételeit.
A MAKSZ úgy véli, szintén a hirdetőket fogja sújtani, hogy míg a mennyiségi bónuszok jelentős részét az ügynökségek jelenleg megosztják a reklámozói oldallal, a törvény hatályba lépése után ez a visszatérítés a reklámozók irányába megszűnik.
A szövetség szerint a reklámköltések gazdaságra gyakorolt hatása jelentősen csökkenhet, amely az egész gazdaságnak jelentős veszteséget jelenthet.
Legolvasottabb
Elképesztő a csalók legújabb módszere: így olvassák le könnyedén a PIN-kódunkat
Rátenyerelt a WHO a pánikgombra: szinte pontosan ugyanaz a forgatókönyv, mint a Covidnál
Kimondta Trump, amire mindenki várt: megvan az alap a békéhez
Egyre nagyobb gáz van: taktikáznak a magyarok, szorul a hurok Európában
Súlyos teher Magyarország vállain Ukrajna 90 milliárd eurós karácsonya
Nyomasztóan kemény évek jönnek az ingatlanpiacon, brutális számokat kellene hozni
Súlyos következménye lehet, hogy megduplázták az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Brüsszel lecsap: minden megváltozik, eljöhet a fogyasztók kánaánja
Már nem sci-fi: előre megmondják, hogy miben betegszünk meg