A Viking Sigyn speciális orrkiképzése is szerepet játszott a május 29-i dunai hajókatasztrófában - írja a Magyar Nemzet.
A Hableány sétahajót üzemeltető Panorama Deck Kft.-t képviselő ügyvéd, Sógor Zsolt közölte: kérik a Viking River Cruises folyami flottájából a katasztrófát okozó Sigyn és testvérhajóinak műszaki felülvizsgálatát, illetve azt is, hogy tiltsák be a speciális orrkiképzésű vízi járművek közlekedését a Duna magyarországi szakaszán.
A Sigyn speciális orrkiképzése miatt a szállodahajó 8-10 méteres torlóhullámot tolt maga előtt a víz alatt és nem ellökte a Hableányt, hanem beforgatta. A sértetteket képviselők érvelését az egyesített folyami, nautikai és műszaki igazságügyi szakértői véleménnyel kívánják alátámasztani a kérdésben illetékes, a hajók és egyéb úszó létesítmények nyilvántartásával és műszaki felügyeletével kapcsolatban eljáró Budapest Főváros Kormányhivatala közlekedési főosztályán.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Erre költ a magyar idén karácsonykor