Az MTI-hez pénteken eljuttatott, online megkérdezéssel májusban készített, a 15 év feletti nőkre reprezentatív kutatás szerint 91 százalékban a nők intézik - egyedül vagy megosztva - a családi nagybevásárlásokat.
A vásárlók 86 százaléka nézi meg a termék szavatosságát, 63 százalékuk számára az ár is előkelő helyen áll. A címkék információtartalmában a megkérdezettek alig fele bízik meg, mindössze 9 százalékuk érzi úgy, hogy az élelmiszerek címkéi teljes mértékben megbízható információkat nyújtanak, az inkább bizalommal lévők aránya is csak további 32 százalékra tehető.
Kapcsolódó
A felmérés szerint a megkérdezettek 75 százaléka az egészséges, 54 százaléka a megfizethető élelmiszereket részesíti előnyben, a jó minőséget a megkérdezettek 38 százaléka várja el, illetve engedheti meg magának.
A megkérdezett nők 77 százaléka vásárol szupermarketekben, míg 48 százalékuk megfordul hipermarketekben is. Zöldségért a zöldségeshez 42 százalékuk jár, húsért a henteshez 34 százalékuk, míg mindezekért piacra a nők harmada megy rendszeresen.
A kutatásból az is kiderült, hogy a dietetikus a legnépszerűbb tanácsadó, minden második ember ad a véleményére. A válaszadók 38 százaléka hallgat családtagjai, 24 százaléka pedig tapasztalataira is, ha élelmiszerügyben keres tanácsot.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Csúcson a karácsonyi ajándékroham: ezek a termékek fogynak most a leggyorsabban
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Nem is gondolná, hogy töltenek a magyarok
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak