Kiemelték, hogy a helyzet kritikus: minden második szállásadó problémát tapasztal az oldal működésében már több mint egy hónapja és az érintettek 80 százalékának a mai napig nem utalta át a globális szálláshelyközvetítő oldal az elmúlt hetek szállásdíjait. Sőt, a válaszolók 34 százaléka azt jelezte, hogy a rendszer szerint nekik van tartozásuk az oldal felé. Az MTÜ a sérelmet szenvedett szolgáltatók támogatására jogsegély szolgálatot indít és egyeztetést kezdeményez az érintett hatóságokkal.

Az online szállásfoglaló platform pénzügyi rendszerének nyári karbantartására hivatkozva a Booking előzetesen közleményben tájékoztatta a szállásadó partnereit az utalások várható csúszásáról és a megszokott fizetési ütemezés július 27. utáni helyreállításáról. Bár azóta indultak a Booking.com részéről tranzakciók, a határidőt követően továbbra is akadozó ügyfélszolgálatról és késedelmes fizetési teljesítésről számolnak be a szállásadók – ismertette az MTÜ. 

Az ügynökség a probléma feltárására augusztus 4-én kérdőíves felmérést indított a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált szálláshelyek körében, a kérdőívet eddig csaknem 6000-en küldték vissza kitöltve, túlnyomó többségben (79 százalékban) családi vállalkozásban üzemeltetett magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek. Az eddigi válaszolók közel felének működését nehezíti a fennakadás, 80 százalékuk azt sérelmezi, hogy a szállásdíjat a mai napig nem kapta meg a szállásközvetítő cégtől.

Felháborító és elfogadhatatlan, hogy egy olyan ágazatban, amelyben az értékesítés mára nagyrészt az online térben zajlik, az egyik meghatározó multinacionális szereplő épp a kisvállalkozókkal szemben próbálja érvényesíteni erőfölényét, és ezzel családok ezreinek megélhetését veszélyezteti. Ráadásul teszi ezt éppen a főszezonban

– jelentette ki a közlemény szerint Guller Zoltán, az MTÜ igazgatóságának elnöke. Hozzátette: az MTÜ egyeztetést kezdeményez az érintett hatóságokkal, a bajba jutott vállalkozások számára pedig jogsegély szolgálatot indít. A károsultak kérdéseit a [email protected] e-mail címen fogadják.

Hízik a Booking.com tartozási botrány: csődbe viszi a magyar szállásadókat

Ez mára ellehetetlenítette a megélhetésünket és a további vendégek fogadását – fakadt ki a Napi.hu-nak az egyik nemfizetési ügyben érintett hazai szállásadó. Bővebben >>>

Az ügynökség által indított felmérésben eddig 2290 vállalkozás nyilatkozott úgy, hogy tartozik neki a szállásközvetítő cég.

  • 5 százalék válaszolta azt, hogy ez az összeg 100 ezer forint alatti,
  • 30 százaléknak 100-500 ezer forint közötti összeggel tartozik,
  • 28 százaléknak 500 ezer és 1 millió forint közötti összeggel,
  • 26 százaléknak viszont 1 millió feletti összeget nem utalt még el az online platform,
  • 34 százaléknál a rendszer nem a késedelmes fizetést jelzi, hanem tartozást az oldal felé
  • 15 százalék volt annyira szerencsés, hogy jelentős csúszással ugyan, de megkapta a szállásdíjat.

Az érintettek közel fele nehezményezte azt is, hogy a kifizetési határidő folyamatosan változik a felületen.

A felmérés kiterjedt a tájékoztatás módjára is: a válaszolók 25 százaléka nem kapott semmilyen tájékoztatást, és ami szintén kifogásolható, hogy 25 százalékuk visszajelzése szerint a probléma kapcsán a Booking ügyfélszolgálata egyáltalán nem tudott segíteni.

A szolgáltatók válaszait augusztus 11-ig várja az ügynökség – olvasható az MTÜ közleményében.

Újabb Booking.com horrorsztori esett ki a levélszekrényből

A Napi.hu tudomására jutott még egy történet egy olyan hazai szállásadótól, aki szintén pórul járt a Booking.com nemzetközi szállásközvetítő oldallal. Csakhogy Ádám, a Miskolc közeli Izzy Apartament tulajdonosának története túlmutat azon, hogy a Booking.com tartozik a magyar szállásadóknak. Ezúttal a kamuprofiloktól a kedvezőtlen forint-árfolyam átváltáson át a tehetetlen ügyfélszolgálatig felmerül több, eddig egészen új cifraság is az ügyben. Bővebben >>>