A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetőjével szemben, mivel valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat honlapján és hirdetéseiben.
A hazai kontaktlencse- és szemüveg- kiskereskedelem egyik meghatározó vállalkozása a hatóság gyanúja szerint a honlapján olyan árösszehasonlítást alkalmaz, amely vizuális kialakításával – áthúzott „Bolti ár”, élénken hangsúlyozott online ár, valamint a kettő közti „kedvezmény” mértéke – megtévesztő módon az árcsökkentés benyomását kelti a fogyasztókban. A valóságban viszont nincs szó valódi árkedvezményről, az árösszehasonlítás alapjául szolgáló „Bolti árat” pedig a cég korábban valószínűleg nem alkalmazta.
A GVH emellett azt is feltételezi, hogy a vállalkozás az iWear kontaktlencsék kapcsán – a cég logójának és márkanevének felhasználásával – azt a téves benyomást kelti weboldalán és reklámjaiban, hogy a termékek megvásárolhatók a webáruházában. Ez sincs így, ugyanis az oldalon a gyártó termékei nem elérhetőek, helyettük a cég az általa forgalmazott kontaktlencsék megvásárlására ösztönöz. Következésképpen a fogyasztók összetéveszthetik a céget a termékek valódi forgalmazójával.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Európa visszafojtott lélegzettel várja, melyik irányba fordulnak a lengyelek

Budapest a csőd szélére került, Tarlós István meg is nevezte a felelőst

Egyre nagyobb a gond Hévízen – a megoldás pedig nem nagyon érkezik

Ennyi volt: már ezt is tilos a bőröndbe tenni a repülőn

Új célcsoport jelent kihívást a Balatonnál, nem győzik őket kiszolgálni
Valami nagyon nincs rendben Elon Muskkal – de senki sem meri kimondani, mi az

Így mentené meg Parajdot az új román elnök

Olyan városrészek épülnek, hogy hamarosan rá sem ismerünk Budapestre

Egy doboz cigaretta hozta el az első magyar bankkártyát
