A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetőjével szemben, mivel valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat honlapján és hirdetéseiben.
A hazai kontaktlencse- és szemüveg- kiskereskedelem egyik meghatározó vállalkozása a hatóság gyanúja szerint a honlapján olyan árösszehasonlítást alkalmaz, amely vizuális kialakításával – áthúzott „Bolti ár”, élénken hangsúlyozott online ár, valamint a kettő közti „kedvezmény” mértéke – megtévesztő módon az árcsökkentés benyomását kelti a fogyasztókban. A valóságban viszont nincs szó valódi árkedvezményről, az árösszehasonlítás alapjául szolgáló „Bolti árat” pedig a cég korábban valószínűleg nem alkalmazta.
A GVH emellett azt is feltételezi, hogy a vállalkozás az iWear kontaktlencsék kapcsán – a cég logójának és márkanevének felhasználásával – azt a téves benyomást kelti weboldalán és reklámjaiban, hogy a termékek megvásárolhatók a webáruházában. Ez sincs így, ugyanis az oldalon a gyártó termékei nem elérhetőek, helyettük a cég az általa forgalmazott kontaktlencsék megvásárlására ösztönöz. Következésképpen a fogyasztók összetéveszthetik a céget a termékek valódi forgalmazójával.
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Újabb 44,9 milliárd forint tűnt el a költségvetésből: magyarok szomorították el Orbán Viktort
Nyilvánossá vált Putyin titkos telefonbeszélgetése: hatalmas ajánlatot tett az amerikaiaknak
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Egyetlen mulasztás elegendő: pénzbírság vagy akár rendőri elhurcolás vár azokra a fiatalokra, akik ezt nem teszik meg
Karácsonykor végre megtudtuk, hogy a magyar állam nem döngöli földbe a magyar kriptót