A Rogán Antal felügyelete alatt működő Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) nem titkolhatja tovább, milyen adatok alapján döntöttek úgy, hogy 35 évre koncesszióba adják az autópályákat. Ez már a másodfokú, jogerős döntés az ügyben, elsőfokon még tavaly októberben döntöttek ugyanígy.
Ez nem az egyetlen hasonló döntés, ugyanis a kormányzati szervet a Transparency International Magyarország (TI) azért is beperelte, mert a teljes magyar hulladékgazdálkodást is 35 évre koncesszióba adják. Ezt az információt korábban közérdekű adatigénylésben próbálta megtudni a TI, de miután az NKI elutasította, bírósághoz fordultak - írja a Szabad Európa.
Kapcsolódó
Mindkét esetben arról van szó, hogy nagyon hosszú időtávra a kormány által kiírt pályázaton nyertes magáncég végezheti a hulladék kezelését és elszállítását, illetve a gyorsforgalmi utak üzemeltetését és építését az egész országban. Hogy miért van erre szükség, egyáltalán miért éri ez meg az államnak és az adófizetőknek, azokból a számításokból derülhet ki, amelyeket a koncessziós iroda eltitkolt.
Az autópálya-koncesszióról itt írtunk részletesen.
Legolvasottabb
Orbán államtitkára megfejtette, miért férgesek a csokimikulások
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Így alakulnak keddtől az üzemanyagárak
Egyre több településen lesznek rosszul a gyerekek a férges csokimikulástól
Felkavaró beszédet tartott a Nobel-díjátadó előtt Krasznahorkai László: a ma angyalai áldozatok, akiket a világ kegyetlensége tett tönkre
Donald Trump szerint gondok lehetnek a Warner-Netflix szuperüzlettel