A Rogán Antal felügyelete alatt működő Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) nem titkolhatja tovább, milyen adatok alapján döntöttek úgy, hogy 35 évre koncesszióba adják az autópályákat. Ez már a másodfokú, jogerős döntés az ügyben, elsőfokon még tavaly októberben döntöttek ugyanígy.
Ez nem az egyetlen hasonló döntés, ugyanis a kormányzati szervet a Transparency International Magyarország (TI) azért is beperelte, mert a teljes magyar hulladékgazdálkodást is 35 évre koncesszióba adják. Ezt az információt korábban közérdekű adatigénylésben próbálta megtudni a TI, de miután az NKI elutasította, bírósághoz fordultak - írja a Szabad Európa.
Kapcsolódó
Mindkét esetben arról van szó, hogy nagyon hosszú időtávra a kormány által kiírt pályázaton nyertes magáncég végezheti a hulladék kezelését és elszállítását, illetve a gyorsforgalmi utak üzemeltetését és építését az egész országban. Hogy miért van erre szükség, egyáltalán miért éri ez meg az államnak és az adófizetőknek, azokból a számításokból derülhet ki, amelyeket a koncessziós iroda eltitkolt.
Az autópálya-koncesszióról itt írtunk részletesen.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ha azt hitte, mindent jól tud a kullancsokról, akkor nagyot tévedett

Dráma az árrésstoppal: a kormányzat szerint kockázatos lenne kivezetni

Durva nemet mondtak a németek ezekre az autókra, alig látni belőlük az utakon

Ez vár a magyar betegekre: Takács Péter összefoglalta, hogy mire kell számítani

Halálos veszély leselkedik a magyarokra, riasztást küldtek a szakértők

Súlyos mellékhatást okozhat a Covid, ez az egész életét tönkreteheti

Kitört a rakétapánik: háborúba rántja a németeket az új kancellár?

Tortával ünnepelték az első bankautomatákat: alig hittek a szemüknek, amikor meglátták az ATM-eket

Előkerült az ősi módszer, több százezres kárt okozott a titokzatos vandál
