Úgy tűnik, nem volt kellően átgondolt annak a koncessziós eljárásnak a kiírása, amelyen a teljes hazai gyorsforgalmi úthálózatot adná harmincöt évre koncessziós szerződésben magáncégeknek a kormány - írja a szabadaeuropa.hu.
A lap idéz egy bírósági tárgyaláson kormányzati szervhez köthető mondtatot, amely szerint "csak olyan előzetes számítások léteznek, amelyek becslésnek tekinthetők". A lap szerint ez arra utal, hogy kormány tehát úgy mondana le harmincöt évre a hazai gyorsforgalmi utak fenntartásáról, hogy nem számolta ki pontosan, megéri-e az adófizetőknek, ha az állam helyett magáncégek üzemeltetik az autópályákat.
A Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) ezzel kapcsolatos felhívása június 14-én jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Ennek értelmében a mintegy kétezer kilométer hosszúságú hazai autópályák és autóutak üzemeltetésével és fejlesztésével egy céget vagy vállalatcsoportot bízna meg a kormány harmincöt évre.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Hadrendbe álltak Orbán békeharcosai, totális blokád jöhet a csütörtöki EU-csúcson

Putyinéknak semmi se szent? – megtámadták a baltiak energiaellátását

Közeleg a béke: halál fia, aki visszatér a szülőföldjére

Varga Mihályék lengyel kollégái sem izgulnak az euró miatt – mondjuk ők jobban is állnak

Emelkedett a kincstárjegyek átlaghozama
Alattomos módszert használtak a szombati tüntetésen, petíció is indult ellene
Továbbra sem világos a szerbiai hangágyú körül kialakult helyzet, de az ellenzék már gyanakszik

A kínaiak lepipálták a Teslát, világra szóló fejlesztést jelentett a BYD

Az orosz katonai hírszerzést sejtik az IKEA felgyújtása mögött
