A Napi Gazdaság keddi számának cikke
Ingatlanpiaci szempontból egyelőre nehezen tudják értelmezni az ingatlan-tanácsadók azt a szombati bejelentést, amely szerint a kínai HNA Group és a Demján-csoport stratégiai megállapodást kötött nagyszabású közös ingatlanfejlesztések indításához, közte logisztikai központok, illetve hotel és bevásárlóközpontok létesítéséről.
Borbély Gábor, a CB Richard Ellis régiós vezető elemzője szerint a bejelentés hatása a következő két-három évben még biztos nem mutatkozik, a jelenlegi piacon ilyen volumenű, a piacnak szóló fejlesztéseknek nincs racionalitása. Öt-tíz éves távlatban azonban, illetve ha beindul egy nagyobb volumenű árumozgás vagy magyarországi összeszerelések, már óriási lehetőséget jelenthet − tette hozzá.
Mivel a kínaiak nem ismerik a helyi viszonyokat, várhatóan nem ugranak úgy bele a fejlesztésekbe, mint 2006−2007 táján a spanyolok vagy az írek, ehhez a kapcsolatoknak erősödniük kell − szögezte le a szakértő. Rámutatott, a második negyedév sem hozott még élénkülést, sem az irodabérletekben, sem a befektetési szegmensben, s a cseh és lengyel piacihoz hasonló fellendülés nálunk nyárra sem várható. A nemzetközi megítélés javulása azonban év vége felé már javuló ívre terelheti az országot, ekkorra több tranzakció is lezárulhat − fogalmazott Borbély.
A fejlesztési piacon a finanszírozás csak egy elem, ügyfél, kereslet is kell a beruházások újraindulásához − kommentálta a hírt Kiss Ernő, az Eston International ipari és befektetési divíziójának vezetője. A logisztikai központok esetében nagy kérdés, hogy mit fognak ott raktározni, az üresen álló objektumok számát nem érdemes szaporítani − hangsúlyozta. Ugyan egy légi szállításhoz használt cargobázis valóban hiányzik, így a szombathelyi reptér fejlesztése körüli hírek még csak érthetőek, bár közúti közlekedési szempontból ez sem ideális helyszín − tette hozzá Kiss.
A tanácsadó úgy véli, a bejelentett fejlesztések nem igazán a nyílt bérleti piacnak szólhatnak majd, nem jelentenek pótlólagos kínálatot, inkább a kínai árucikkek potenciális elosztóközpontjai lehetnek, ha megvalósulnak. Bár ebben az esetben a szállítás teszi kérdésessé az üzleti modellt, különösképpen azért, mert a kínai kereskedők nagyon költséghatékonyan működnek − tette hozzá Kiss.
Legolvasottabb
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama