Az utasok leginkább a járatok késése és a csatlakozások elérése miatt aggódnak, ha repülniük kell, de több helyen hosszú sorokat is ki kell állni.

A Casago nyaralóbérleti oldal az airlinequality.com utasértékelései alapján megnézte, hogy kifejezetten a repülőtereken elhelyezkedő sorban állási időkre vonatkozóan hány csillagot adnak az emberek.

Szingapúr mindent visz

A legjobb helyezést a Singapore Changi repülőtér (SIN) érte el, ahol az utasok 74 százaléka legalább négy csillagot adott a várakozási időre. Ez a világ egyik legforgalmasabb repülőtere, és minden bizonnyal az egyik legnagyobb közlekedési csomópont.

Ennek ellenére továbbra is képes mozgásban tartani a dolgokat – Casago szerint a Skytrax 12 alkalommal nevezte el a „Világ legjobb repülőterének”. Valamint az utasok folyamatosan nagyra értékelik a repülőtér tisztaságát is.

Grenoble hátul kullog

A legutolsó helyen a francia Grenoble Alpes Isre repülőtér található, amelyet az utasok kevesebb mint 2 százaléka minősítette négy- és ötcsillagosnak. Franciaországban négy olyan repülőtér van, amelyek a rangsorban a leghátul végeztek, az utolsó húszban. A Bordeaux Repülőtér (BOD), a Paris-Beauvais repülőtér (BVA) és a Lyon-Saint Exupéry repülőtér.

Az Egyesült Államokban a New Jersey-i Newark Liberty Nemzetközi Repülőtér lett a legrosszabb a sorbaállás tekintetében.

Majdnem a járvány előtti szinten a légitársaságok teljesítménye, de az utasok többet fizetnek

Kezdenek a koronavírus-járvány előtti szintre visszatérni a légitársaságok, mind a bevétel, mind a teljesítmény terén. Azonban ez nem az utasforgalomnak, hanem annak köszönhető, hogy a jegyárak 40 százalékkal drágultak. A Magyar Utazási Irodák Szövetsége szerint az áremelkedés a járvány okozta hirtelen leállásra vezethető vissza. Az ágazat szereplői remélik, hogy fokozatosan javulni fog a teljesítmény. Bővebben >>>