A francia konszern kedden arról számolt be, hogy bevétele az év első kilenc hónapjában 21,7 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit és 10,063 milliárd euróra emelkedett. Harmadik negyedéves 3,365 milliárd euró bevétele 15,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elértet, elemzők előzetesen 14 százalékos bővüléssel számoltak. 

A szeptember végén zárult harmadik negyedévben a vállalat eladásai hazai piacán, Franciaországban 18,3 százalékkal, Európa többi országában 18,1 százalékkal, Ázsiában 12,3 százalékkal, Amerikában pedig 20,4 százalékkal bővültek.

A tavalyi évben a Hermes nyeresége éves összevetésben 38 százalékkal rekordszintre, 3,367 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábban jegyzett 2,445 milliárd euró után. A bevétele tavaly 23 százalékkal, 11,6 milliárd euróra, ugyancsak rekordszintre emelkedett.

Kisebb áremelés, kedvezőbb eredmény

A luxusipar más neves szereplői, például a Chanel és a Louis Vuitton az utóbbi években jelentősebben emelték áraikat a márkák exkluzivitásának megőrzése érdekében, ezzel szemben a Hermes kisebb mértékben módosította az árszintet.

Ennek köszönhetően a Hermes versenytársaihoz képest kedvezőbb eredményeket képes elérni a bizonytalan világgazdasági környezetben is.

A Hermes idén világszerte nagyjából 7 százalékkal emelte az árakat a magasabb gyártási költségek miatt, kivéve az Egyesült Államokban, ahol az áremelés 3 százalék körüli volt, valamint Japánban, ahol két számjegyű volt a drágulás százalékos mértéke a devizaárfolyam-változások folytán.

A befektetők pozitívan reagáltak a jelentésre, a Hermes részvénye kedden délelőtt negyed 12 óra körül csaknem 2 százalékos pluszban állt, árfolyama az utóbbi egy évben mintegy 32,6 százalékkal emelkedett.