Záporoznak a pletykák és álhírek a balatoni turizmusról, amit a média egy része megragad, és tovább is fújja, kárt okozva minden negatív cikkel a Balatonnál működő vállalkozásoknak, és nekünk magyaroknak – mondta az Indexnek Guller Zoltán, aki szerint nem találkozik a valósággal a szörnyűnek lefestett balatoni turisztikai kép. A Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke még július elején cáfolta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének számait, miszerint, harminc-negyven százalékkal is kevesebb vendég fordul meg a Balatonon a mostani szezonban.

Guller Zoltán elmondta, hogy az NTAK-rendszerrel minden szálláshely-szolgáltatásra rálátnak, hiszen ma már kötelező a szállásadóknak regisztrálni a foglalásokat. Az adatok megérkeznek az online statisztikai rendszerbe, és az MTÜ szakértői valós időben követhetik nyomon a hazai turizmus teljesítményét. Hozzátette, jelenleg 45 ezer szálláshelyről kapnak adatokat.

Hova tűnnek el a magyarok, akik tömegével tartanak a Balaton irányába?

A szállodások ugyanis alig látják őket. Hogyan lehetséges, hogy miközben a vendéglátók visszaesést tapasztalnak a Balatonnál, addig a kormány rekorddöntésről beszél? Nagyon úgy fest, hogy másról beszél mindenki és más adatokat is lobogtatnak. Bővebben >>>

Guller Zoltán szerint a nyári szezon végén érdemes a végső konklúziókat levonni az idei szezonról, akkora lesznek teljesen értékelhető adatok.

Az elmúlt időszakban záporoznak a pletykák és álhírek a balatoni turizmusról, amit a média egy része megragad, és tovább is fújja, kárt okozva minden negatív cikkel a Balatonnál működő vállalkozásoknak, és nekünk magyaroknak

– világított rá az MTÜ elnöke, szerinte ezért volt szükség arra, hogy a szezon vége előtt ismertesse a szektor számait. Hozzátette, a valós számok korántsem árulkodnak válságos helyzetről.

Laposa Bence: Nem ez lesz a balatoni vendéglátósok legjobban sikerült szezonja

Nem lehet a Balatont egy tengerparti nyaralással összehasonlítani, és nem is szabad – közölte Laposa Bence a Napi.hu legújabb podcastjában. A Balatoni Kör elnöke hangsúlyozta, hogy a minőségi szolgáltatásnak a világ bármelyik pontján ára van. Bővebben >>>