A Józsa Center 2001 Kft. tulajdonába került hatvani Aranyfácán Konzervgyár Kft. idén mintegy 2,5 milliárd forint árbevétellel számol - mondta Hüse Attila, a Józsa Center 2001 ügyvezetője tegnapi sajtótájékoztatóján. Az igazgató elmondása szerint a társaság belátható időn belül 4 milliárd forintos forgalmat akar produkálni és évi 30 ezer tonna feldolgozott árut akar eladni. Hüsei hozzátette: ha nem sikerülne szerződésekkel lekötni a gyár kapacitását, akkor a Józsa Center partnereitől, a Hajdúságból hoznak alapanyagot. Mint kiderült, az új tulajdonos a rendelkezésre álló nyersanyagok biztonságából eredően folyamatos gyártó, termelő és piaci bázist kíván kialakítani. A debreceni Józsa Center, amelynek tulajdonosi köre kimondottan az Aranyfácán megvételére hozta létre a Józsa Center 2001 Kft.-t, Magyarország egyik legnagyobb paradicsomnyersanyag-termelő bázisával rendelkezik. A cég 300 hektáros területen termeszt paradicsomot, évente 30 ezer tonna alapanyagot állít elő. A sajtótájékoztatón Szabó Zsolt, az Aranyfácán új igazgatója elmondta: jelenleg 50-50 százalék az export, illetve a belföldi értékesítés aránya, amelyet 70 százalékban az export javára szeretnének billenteni. Az üzem a jövőben a paradicsomsűrítményen kívül ketchup, paradicsomital, kukoricabefőtt készítésével, zöldbab, illetve zöldborsó feldolgozásával is foglalkozik majd. Az egykori FÁK-országokba lekvár, uborka és savanyúság exportálását tervezik. H. Z.