Az idén - féléves adatok szerint 37,5 százalékos - eladásnövekedés fenntartása érdekében a korábbinál erőteljesebb és célzottabb marketingmunkát végez majd a BMW Magyarország Gépjármű és Gépjárműalkatrész Kft. (BMW-M). A vállalat május 1-jétől „cserélte föl” a márkaimportőri szerepet a BMW-k és a Minik esetében a Wallis Motor Kft.-vel (NAPI Gazdaság, 2004. február 2., 4. oldal). A márkaimportőri váltás zökkenőmentes volt, s az eltelt időszakban sikerült a 11 magyarországi BMW-szalon tulajdonosával megállapodni a folytatásról, ugyanakkor egyeztettek az értékesítési rendszerről és a szervizszolgáltatásokat érintő elvárásokról is - összegezte a NAPI Gazdaságnak Tilo von Harling, a BMW-M ügyvezető igazgatója. Az új márkaimportőr az eddigieknél nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy az újak mellett javuljanak a használt BMW-k vásárlásához nyújtott finanszírozási lehetőségek. Ehhez főleg a Raiffeisen Bankkal működik együtt a BMW-M, amely azzal számol, hogy már a közeljövőben minden harmadik eladott BMW vagy Mini valamilyen hitelkonstrukció igénybevételével kel el - hangzott el a német autógyár egyes sorozatának magyarországi bemutatóján. Ez érvényes lesz a mostantól itthon is kapható BMW 1-es - legkisebb - modellre is. A választékbővítést Michael Ganal, a BMW AG igazgatósági tagja többek között azzal magyarázta, hogy a középkategóriájú autókból évente összesen mintegy 12 milliót vásárolnak a világon, s ebből a tortából minél nagyobb szeletet szeretne kihasítani a BMW is. A csaknem egymilliárd eurós befektetéssel megkezdett sorozatgyártás eredményeként ez év végéig összesen mintegy 100 ezer új BMW 1-es eladását tervezik. Harling a magyarországi értékesítésre vonatkozó kérdést azzal hárította el, hogy nehéz megbecsülni a hátralévő néhány hónap forgalmát.