Négy évvel ezelőtt kezdte meg tevékenységét a Suzuki Óbuda, amelyet a Kósa és Társai Kft. (KT) működtet. A társaságot 8,2 millió forint törzstőkével 1992-ben alapították. Első lépésként az egykori autójavító vállalat, az AFIT fővárosi Wartburg-szervizét - a korábbi BMW-importőr Interaggal közösen - szakmai befektetőként megvásárolták a privatizációs szervezettől, majd együtt üzemeltették azt. A korábbi szervizkomplexumban az alkatrész-kereskedelem mellett továbbra is foglalkoztak autójavítással, később az üzlettárs kezdeményezésére külön Suzuki- és Peugeot-autószalont alakítottak ki. A befektetéshez azonban nem volt elegendő tőkéje a KT-nek, s ezért a kilencvenes évek közepén az üzletrész megváltásával elvált a két társaság útja egymástól. Kósa Ferenc, a KT társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: piaci kapcsolataik miatt, ezek ismeretében nem volt kétséges, hogy autókereskedelemmel foglalkoznak majd, s a két szóba jöhető márka közül a kedvezőbb szállítási feltételeket is alapul véve a Suzuki ajánlata volt közelebb a társaság pénzügyi lehetőségeihez. A mintegy 100 millió forintba került, komplex szolgáltatást nyújtó autószalont jórészt saját forrásból, kisebbrészt hitelből építették föl, s 1996 közepe óta üzemeltetik. Az új és használt autók eladása mellett a társaság korábbi tevékenységéből megőrizte a BMW-k szervizelését is. A teljes tevékenységből tavaly 1,3 milliárd forint árbevétele volt a Suzuki Óbudának, az idén 1,5 milliárdos forgalommal számol. Tavaly az összesen értékesített 599 új Suzuki 95 százaléka a magyarországi gyártású modellek közül kelt el. Kósa szerint az importautók aránya az idén vélhetően kevesebb lesz, amit a jen árfolyamának további várható emelkedésével magyaráz. Az idei árbevétel zöme az új autók értékesítéséből származik majd, ám az ügyvezető szerint az előző évekhez képest valószínűleg nagyobb arányú lesz a használtautó-értékesítés aránya. A magyarországi Suzuki idei terveiben szereplő összesen 70 ezer autóból 40 ezer Swift és 30 ezer Wagon R+ lesz. Kósa megítélése szerint az összeladást tekintve a gyártott mennyiséghez hasonló arányú érdeklődés, illetve kereslet várható a legújabb modell iránt is. B. G. **** KERETBEN **** A Suzuki Motor Corp. kizárólagos tulajdonú leányvállalattá alakította át lengyel járműértékesítő részlegét azzal, hogy 7,2 millió zlotyért megvásárolta japán partnere, a Tomen Corp. 80 százalékot kitevő részvényhányadát. A lengyel egység feletti teljes ellenőrzés megszerzésével a Suzuki azt reméli, hogy erősítheti marketingjét a kelet-európai eladások fellendítésére. A varsói székhelyű Suzuki Motor Poland a Suzuki első 100 százalékos tulajdonú leányvállalata Kelet-Európában. A Suzuki Motor Corp. kizárólagos tulajdonú leányvállalattá alakította át lengyel járműértékesítő részlegét azzal, hogy 7,2 millió zlotyért megvásárolta japán partnere, a Tomen Corp. 80 százalékot kitevő részvényhányadát. A lengyel egység feletti teljes ellenőrzés megszerzésével a Suzuki azt reméli, hogy erősítheti marketingjét a kelet-európai eladások fellendítésére. A varsói székhelyű Suzuki Motor Poland a Suzuki első 100 százalékos tulajdonú leányvállalata Kelet-Európában. (MTI)