A finanszírozási körben a Marlinspike Capital és a Prosperity7, valamint a meglévő befektetők, a Catapult Ventures, a DiamondStream Partners, a Side X Side Management, a Shield Capital Partners és a Precursor Ventures vettek részt. Ezzel a legújabb körrel az Elroy eddig összesen 48 millió dollárt gyűjtött össze. A négy és fél éves vállalatot sokan a jövő szállítmányozásának egyik meghatározó szereplőjének tartják - derül ki a TechCrunch beszámolójából. 

Az Elroy arra összpontosít, hogy megépítse azt, amit Kofi Asante, az Elroy stratégiai és üzletfejlesztési alelnöke "kettős felhasználású rendszernek" nevezett, amely egyaránt alkalmas a védelmi ipar és a kereskedelmi piac számára. Az Elroy zászlóshajója, a Chaparral autonóm teherszállító repülőgép, amely 300 mérföldes hatótávolsággal rendelkezik és 150-200 kilogrammnyi rakomány szállítására képes. A koncepció lényege, hogy minimálisra csökkentsék az emberi munkaerő szükségességét, így nemcsak pilóta nincs, de a hasznos teher kézi be- és kirakodásánál is robotok dolgoznak.

A Chaparral hibrid meghajtást használt, tisztán elektromos hajtóművekkel, egy generátorral és egy turbótengelyes sugárhajtóművel van felszerelve. A generátort főként a felszállás és leszállás során használják - mindkettő energiaigényes - a rotorok teljesítményének növelésére.

A vállalatnak jó pár lépést kell megtennie, mielőtt a védelmi vagy kereskedelmi ügyfelek számára megkezdi a szállításokat. A katonai oldalon az Elroy jövőre kezdi meg a repülési validálást az amerikai légierővel és a haditengerészettel. A vállalatnak van egy 3. fázisú kisvállalkozói innovációs kutatási szerződése a légierővel az Agility Prime-on keresztül, amelynek része a következő rendszerek repülési műveleteinek elvégzése.

A vállalat valószínűleg külföldön, más szabályozási előírásokkal rendelkező helyeken is megkezdheti a kereskedelmi üzemeltetést, mielőtt az Egyesült Államokban a Szövetségi Légügyi Hatósággal végigvinné a teljes tanúsítási folyamatot. Az Elroynál úgy tervezik a Chaparral-rendszerek esetleges eladását, a vásárló vállalatok maguk üzemeltethessék a flottájukat a légi és földi robotokkal együtt. 

Így néz ki az új eszköz:

Eközben a drónok egyre szigorúbb szabályozás alá kerülnek világszerte, így Magyarországon is.