A Rolls-Royce a legnagyobb utasszállító gépekhez, a Boeing B787 és Airbus A350 modellekhez gyárt hajtóműveket. Mivel bevétele jórészt az általa gyártott hajtóművek használati órái után fizetett díjból származik, a Rolls-Royce a légi utasforgalom elkövetkező években várható csökkenése miatt nagy bevételkiesésre kell hogy felkészüljön. "Hozzá kell igazítani kapacitásunkat a várható kereslethez" - mondta Warren East vezérigazgató a BBC rádiónak adott interjúban.
A Rolls-Royce bevételének - ami 2019-ben 15 milliárd font-sterling volt - mintegy fele származik a repüléstechnikai üzletágból és az elbocsátásokra is túlnyomórészt a polgári repüléstechnikai üzletágban kerül majd sor.
Kapcsolódó
A teljes állomány 17 százalékát kitevő létszámcsökkentéssel a Rolls-Royce évente közvetlenül 700 millió, közvetve 1,3 milliárd font-sterling költséget takaríthat majd meg. A polgári repüléstechnikai üzletág alkalmazottainak mintegy kétharmadát Nagy-Britanniában foglalkoztatja a Rolls-Royce.
A vezérigazgató bejelentése szerint a hadiipari üzletágat nem érintik majd az elbocsátások.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Egy újabb magyar miniszter szólalt meg az uniós tagságunkról, minden megváltozhat

Újra lecsap az ezermilliárdos veszedelem a magyar költségvetésre?

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Mégsem a szombati, hanem a vasárnapi autósok indítsák az újratervezést

Itt az OTP rendkívüli tájékoztatása: jöhet a visszavásárlás

Pusztító olajszennyezés sújtja a horvát tengerpartot, nagy a veszély a magyar turisták kedvelt partszakaszán

Rossz hír a magyar autósoknak: jöhet a gyakoribb műszaki vizsga

Tart az OTP közgyűlés: Csányi Sándor átadja a vezérigazgatói posztot
