A vásárolóknak sokszor nincs szükségük arra, hogy sajátjuk legyen a termék, viszont egyre többet gondolnak a bútor kidobásával járó környezetvédelmi következményekre -mondta Jesper Brodin, az Ikea vezérigazgatója a davosi Világgazdasági Fórumon, amelyről a The Telegraph számolt be.
A svéd multi különböző "radikális" megoldásokat tesztel - idézi a portál. Brodin szerint az érdeklődés nagyon városfüggő - idézi a portál. Londonban például nagyon sok az ingázó ember, aki nem akar egy igazi második otthont, ezért itt a lakásbérléssel együtt a bútorbérlés is népszerű lehet, ám minden piacon másra van igény.
A cél, hogy a termékeknek minél hosszabb életciklusuk legyen, és miután annak végére is érnek, lehessen belőlük valami más hasznos tárgyat készíteni.
Brodin szerint ezek az üzleti modellek meggyőzhetik az embereket arról, hogy nem kell, hogy minden az "enyém" legyen, hanem inkább legyen minden a "miénk" és aztán amit lehet, hasznosítsuk újra.
(Fotó: Csernátony Csaba)
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Hamarosan nem postáz több számlát az MVM

Ennyi volt: kivonul Magyarországról a légitársaság

Váratlan lépésre szánta el magát a Revolut, ebbe is beszállnak

Itt a váratlan fordulat: Brüsszel kicsit odavert Putyinnak, de lecsapni készül Ukrajnára

Így vonult be a börtönbe Gyárfás Tamás

A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

Olyan tranzakció született, amely új fejezetet nyithat a hazai gasztronómiában

Lecsaptak az óriási homokfelhők, teljes káoszba fulladtak a repterek
