A Bundeskartellamt szerint a három autógyár 2004 és 2013 között megegyezett egymással az acélrúdbeszerzések árában. Az autógyárak elismerték a tényállást és elfogadták az eljárás lezárását bírság kivetésével - írta az MTI.
Az autógyárak ellen három és fél évvel ezelőtt indult vizsgálat számos acélipari vállalat ellen folytatott kartelleljárás keretében, amit a bonni versenyhivatal tavaly zárt le 205 millió eurós bírság kivetésével.
Kapcsolódó
Az autógyártásban használt szerkezeti acél ára három tényezőből áll össze: az alapárból, az ötvözeti szorzóból és a korróziós szorzóból. Az ötvözeti szorzó alapján az acéltermékek különböző minőségi osztályba sorolódnak, a korróziós szorzót pedig a termék gyártásához felhasznált hulladékacél aránya alapján kalkulálják. Az autógyárak a versenyhivatal közleménye szerint a két szorzó kalkulálásában állapodtak meg, az alapárban nem.
Legolvasottabb
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
2026: fontos döntések elé néznek az állampapír befektetők
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Tüzes tragédiákkal indult a hétvége, emberek és állatok is odavesztek
Elfogy a levegő Trump körül: sorra fordulnak el tőle a republikánusok