Az autóipari vállalat több ízben adott hangot annak, hogy értékesíteni kívánja tulajdonhányadát, mivel az EADS nem tartozik a stratégiai fontosságú leányvállalatai közé. A Daimler azonban eddig nem talált vevőt a 15 százalékos részvénycsomagra, amely egy 2007-es megállapodás alapján 22,35 százalékos szavazati jogot biztosít az óriásvállalatban.

A német szövetségi kormány arra törekedett, hogy német tulajdonban maradjon a részvénycsomag, annak érdekében, hogy ne csökkenjen a német befolyás a gazdaság szempontból stratégiai fontosságú vállalatban. Berlin célja többek között az, hogy a vállalat irányítását tekintve paritásban maradjon Franciaországgal.

A francia Lagarde Csoport és a francia állam által alkotott konzorcium ugyanis szintén 15 százalékos tulajdonhányaddal bír a - többek között - az Airbus repülőgépeket, Eurofighter vadászrepülőket és Ariane 5 űrrakétákat is gyártó EADS vállalatóriásban.

A Daimler az EADS 2000-es létrehozásakor szerezte tulajdonrészét a vállalatban. Akkor német, francia és spanyol cégek, többek között a DaimlerChrysler Aerospace AG összevonásával, alkották meg az EADS óriáscéget.

A KfW már korábban együttműködött az EADS-hez tartozó Airbus-szal: ennek során repülőgépek kivitelét és fejlesztését finanszírozta.