Elismerte a BKV vezérigazgatója, hogy az orosz metrókocsigyártó "gyakorlatilag" újjáépítette az M3 vonalra szánt szerelvényt - írta a Népszabadság. Ez azonban nem jelenti egyértelműen azt, hogy jobbak, mint amilyen járművek szállítására az oroszok vállalkoztak.
A BKV vezetése maga sem hitte, hogy a Metrowagonmash a hulladék régi kocsikat fogja felújítani ahelyett, hogy a budapesti igényeknek megfelelően átalakított újakat szállítana. A napilap számításai szerint az orosz metró nem olcsóbb az M4-es vonalra szállított Alstom-szerelvényeknél, az árkülönbség éppen megegyezik az utóbbiakba beépített, a vezető nélküli közlekedést lehetővé tevő technológia árával.
Az Alstom számításai szerint egy új szerelvény üzemeltetése évente 15 százalékkal olcsóbb, mint egy felújítotté, ami 20-30 éven belül kiegyenlíti az eredeti árkülönbségüket. A BKV elismeri, hogy az orosz szerelvények karbantartás-igényesek maradtak. Eközben a Metrowagonmash csak 36 hónapra vállalt teljes körű jótállást a szerelvényeire, a pótalkatrész-ellátást 20 évre garantálják, az alkatrészek árára viszont nem vállalnak garanciát.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Drágulás és szigor: most vegyen klímát, mielőtt az új rendelet lecsap

Holnaptól változik az üzemanyag ára, jó, ha tájékozódik tankolás előtt

Még be sem vezették, de már a fél ország gyűlöli

Rettentő veszéllyel érkezik a nyár: napi egymillió ember fertőződik meg
Zelenszkij döntött: kárpátaljai magyar katona vezényli az ukrán drónokat

Kémek nyüzsögnek a Balatonnál, akárcsak a hidegháború idején

A menstruációkövető alkalmazások valóságos aranybányát jelentenek a simlis érdeklődőknek

Meglökte az inflációs adat a forintot, 400 alatt a jegyzés!

Az ételével játszik, aki ilyet vásárolt az IKEÁ-ban, vigye vissza
