Elismerte a BKV vezérigazgatója, hogy az orosz metrókocsigyártó "gyakorlatilag" újjáépítette az M3 vonalra szánt szerelvényt - írta a Népszabadság. Ez azonban nem jelenti egyértelműen azt, hogy jobbak, mint amilyen járművek szállítására az oroszok vállalkoztak.
A BKV vezetése maga sem hitte, hogy a Metrowagonmash a hulladék régi kocsikat fogja felújítani ahelyett, hogy a budapesti igényeknek megfelelően átalakított újakat szállítana. A napilap számításai szerint az orosz metró nem olcsóbb az M4-es vonalra szállított Alstom-szerelvényeknél, az árkülönbség éppen megegyezik az utóbbiakba beépített, a vezető nélküli közlekedést lehetővé tevő technológia árával.
Az Alstom számításai szerint egy új szerelvény üzemeltetése évente 15 százalékkal olcsóbb, mint egy felújítotté, ami 20-30 éven belül kiegyenlíti az eredeti árkülönbségüket. A BKV elismeri, hogy az orosz szerelvények karbantartás-igényesek maradtak. Eközben a Metrowagonmash csak 36 hónapra vállalt teljes körű jótállást a szerelvényeire, a pótalkatrész-ellátást 20 évre garantálják, az alkatrészek árára viszont nem vállalnak garanciát.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Újraállamosítja a vasutat a kormány: elegük lett a nyerészkedésből és a késésekből

Orbán Viktor üzent: elrendelte, hogy mi kötelező a mai napon

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Itt a fekete lista: ezeken a helyeken az életünkkel fizethetünk, ha nem vigyázunk

Kriptobotrányba keveredett „A láncfűrészes”, aki még csodát művelhet a gazdasággal

Nem gondolná hol húzták fel az EU legnagyobb akkus tárolóját

Rettegésben a németek: még csak most jönnek a tömeges elbocsátások
Elgurult Kim Dzsongun gyógyszere: embertelen megtorlás jön a kínos baki után
