A kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC) az értesülés szerint elfogadta a Volvo által benyújtott gyártási tervet. A végső engedélyt a kormánynak kell megadnia, de a tapasztalatok szerint az már csak formai kérdés. A Volvo a délnyugat-kínai Szecsuan tartomány székhelyén, Csengduban tervez autógyártó üzemet építeni.
A Zhejiang Geely Holding Group 2010-ben vásárolta meg a Volvo autógyárat az amerikai Ford Motor autógyártótól. A kínai hatóságok azonban ennek ellenére is a külföldi autógyáraknak kijáró alapos engedélyeztetési eljárásnak vetették alá a kínai tulajdonban lévő céget.
Még az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover autógyárnak is - amely tavaly alakított közös vállalatot Kínában a Chery Automobile Co. autógyárral - kevesebb ideig tartott megszereznie a kínai gyártáshoz szükséges engedélyt, mint a Volvónak.
A helyi gyártás megindításával a Volvónak lehetősége nyílik árai csökkentésére Kínában, mivel a belföldön előállított modelleket nem terheli a 25 százalékos kínai importvám.
A Volvo az idei első két hónapban 8719 autót adott el Kínában, 31 százalékkal többet mint egy évvel korábban és többet mint Svédországban. Kína így az Egyesült Államok után a Volvo második legnagyobb piacává lépett elő.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Tűz után jön a számla: 30 százalékos kieséssel számol a Mol jövő őszig
Ezek a befektetések mentek a legnagyobbat idén