A tettet a Leclerc szupermarketlánc követte el, amely akciós újságjában azt írta, hogy mivel az infláció elérte a baguettet is, ők inkább csökkentik nyereségüket, de akkor is vágnak az árakon. Ez 29 centet jelent, amely valóban rendkívül alacsony, tekintve, hogy a baguette átlagára már országosan elérte a 90 centet is - írja a lap.
A pékek, a farmerek és a molnárok is támadják a láncot, ugyanis szerintük ellehetetlenítik a versenyt ebben a rendkívül fontos iparágban.
Azt tudni kell, hogy Franciaországban évi 10 milliárd baguette-et adnak el. Egy francia étteremben vagy kávézóban minden étel mellé jár egy kosár baguette. A francia kulturális minisztérium nemrég kérelmet nyújtott be az UNESCO-hoz, hogy a baguette világörökségi státuszt kapjon.
A francia molnárszövetség vezetője szerint próbálják megtartani a munkahelyeket, de ez csak akkor megy, ha emelik az árakat. A búza, a liszt, az áram és a munkaerő költsége is emelkedett az elmúlt években.
A Leclerc igazgatója azzal védekezik, hogy a baguette-ek árai náluk már egy éve 30 cent körül mozognak. Az ágazat szereplőinek pedig meg kell érteniük, hogy a lánc jó kapcsolatot szeretne fenntartani a vásárlókkal.
A The Local pár hónapja arról írt, hogy sok pékség annyira fél a baguette árának emelésétől, hogy inkább változatlanul hagyja és a többi termékét drágítja.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Nagy bejelentést tett a 4iG: a világ egyik legnagyobb védelmi technológiai gyártójával kötöttek megállapodást
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Földönkívüli űrhajó közelít? A Nap felé mutató csóva felkavarta a csillagászokat
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok