A német autógyárak több mint hatmillió autót hívtak vissza javításra, a BMW 2013 óta közel négymilliót, a VW 900 ezret, a Daimler egymilliót, az Audi 450 ezret. A javítási költség autónként 300 euróval számolva mintegy kétmilliárd eurót tesz ki.
Az Automobilwoche beszámolója szerint a Daimler 2015-ben és 2016-ban 900 millió euró céltartalékot alakított ki a visszahívás költségeinek fedezetére. A VW 400 millió eurós költséggel számol, az Audi és a BMW viszont külön nem mutatta ki a javítás költségeit.
Az, hogy a német autógyárak vissza tudják-e követelni költségeiket a japán Takata vállalattól, még nyitott kérdés.
Az autógyárak világszerte mintegy 50 millió autót hívtak vissza a hibás Takata légzsákok javítására.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Újabb nevekkel bővült az orosz feketelista, jönnek a következő szankciók
Itt a rozsdás valóság, siralmas a magyar buszok állapota
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak