Üzleti kudarccal zárta kapuit a hét végén a MAKS 2015, az orosz repülőgép és űripar reprezentatív kiállítás- és vására. A szervezők legfőbb idei célja volt megmutatni, hogy a nyugati szankciókat sikeresen ellensúlyozzák a keleti piacokon.
Az orosz szakértők hatalmas üzletkötésekben bíztak a meghívott magas rangú szaúdi, jordániai, iráni, kínai és egyiptomi katonai delegációk tárgyalásai nyomán, ezekből azonban egyetlen egy sem valósult meg, így várhatóan meg sem közelítik a 2013-as 18 milliárd dolláros értéket.
Meglepő módon nemcsak az export-üzletek nem jöttek össze, hanem a MAKS legnagyobb szerződésének várt hazai sem - nem írták alá a MiG és a Szuhoj gépeket gyártó United Aircraft Corporation 100 milliárd rubeles (1,5 milliárd dollár) szerződését a moszkvai védelmi minisztériummal 48 új Szu-35-ös vadászgép megrendeléséről - állítólag árviták miatt.
Ez a sokszorosan korszerűsített modell hivatott betömni a rést a légvédelemben, amit az ötödik generációs T-50-es lopakodó vadászok hadrendbe állításának késése okoz - írta a Defense News. A gép egy prototípusát a levegőben megcsodálhatták a látogatók - de a földön nem.
Legolvasottabb
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Oroszország bepöccent: háborús uszítással vádolja az uniót
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot