A több mint 100 országban tevékenykedő vállalkozás többségi tulajdonosa, a GfK német nonprofit piackutatási egyesület (GfK Verein) a beszámoló szerint mérlegeli, hogy értékesítse 56,5 százalékos tulajdonrészét, vagy fúzió révén próbálja biztosítani a veszteséges cég jövőjét.
A WirtschaftsWoche szerint több versenytárs, köztük az amerikai Nielsen csoport és a brit Kantar is szóba jöhet új többségi tulajdonosként, és pénzügyi befektetők is vizsgálják a GfK felvásárlásának lehetőségét.
A világszerte mintegy 13 ezer embert foglalkoztató cég a Wirtschaftswoche összeállítása szerint főleg azért maradt le az utóbbi években a versenytársak mögött, mert a GfK Verein elzárkózott a terjeszkedéstől, például megakadályozta, hogy a társaság egyesüljön a TNS brit piackutató céggel. Helyzetét tovább rontja, hogy ügyfelei az internet és a digitalizáció révén egyre könnyebben hozzá tudnak jutni olyan adatokhoz, amelyeket a GfK költséges piackutatási módszerekkel állít elő.
A társaság az idei második negyedévben 361,2 millió euró bevételt ért el, ami 6,1 százalékos csökkenés éves szinten, és az egy évvel korábbi 19,7 millió eurós üzemi eredmény után 148,3 millió eurós veszteséget szenvedett el, főleg értékcsökkenési leírások miatt.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Komoly újítást vezettek be a SZÉP-kártyára: ez sok mindent megváltoztat