Az európai járműipar Kínától és az Egyesült Államoktól való függetlenítéséhez szükséges, francia és német becslések szerint 5-6 milliárd eurós beruházáshoz Németország egymilliárd euróval, Franciaország pedig 700 millió euróval járulna hozzá.
Az akkumulátorgyártásban a legmagasabb minőségi osztályként kívánják meghonosítani a "Made in Europe" megjelölést és exportra is terveznek termelni - mondta el Peter Altmaier, míg Bruno Le Maire arról beszélt, hogy szerinte az akkumulátorgyártással a tervezett németországi és franciaországi telephelyeken egyaránt 1500-1500 munkahelyet lehet teremteni.
Kapcsolódó
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) értesülése szerint a németországi akkumulátorgyártásnak az Opel kaiserslauterni üzeme adna otthont. A technológiát a francia Total konszernhez tartozó Saft akkumulátorgyár adná. Az akkumulátoripari kezdeményezés iránt már tíz uniós tagország fejezte ki csatlakozási érdeklődését, közöttük Olaszország, Belgium, Lengyelország, Ausztria, Finnország és Svédország.
Az Európai Bizottság az idén őszig dönt a francia-német kezdeményezés engedélyezéséről.
Az európai akkumulátorgyártók már régen jelezték, hogy Európa lemarad az elektromos autók versenyében, ha nem létesít olyan üzemeket, ahol a cellákat gyárthatják, valamint nem készít új törvényi szabályozást az EU.
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Ruszin-Szendi Romulusz nem katona többé
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Német autóipari sokk: három óriás profitja eltűnt, Magyarország is veszélyben
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje